Nekromanti Anatomilek

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag har verkligen tecknat dåligt på sista tiden. Ja, alltså inte bara det att jag tecknar kasst - det är ju standard - men just det att jag tecknat mycket lite. Jag har helt enkelt inte haft tid. Fast jag helt klart borde teckna mer. Nåväl, Arferts prat om illustrationer gjorde mig sugen. Jag satte mig därför med Wacomen. Det var verkligen längesedan. Har inte tecknat digitalt på månader. Inte min teköpp direkt. Jag har kluddat halva natten nu men inte gjort något riktigt precis. Det sista jag gjorde var dock att leka lite med anatomi. Jag är riktigt dålig på anatomi dock och behöver all övning jag kan få. Nåväl, det som allt annat. Därför överdrev jag ordentligt och gjorde det mer i superhjälteproportioner. Den blev lite charmig faktiskt. Det är därför jag väljer att visa den. Vad tycks? :gremwink:

Har skissat naturligtvis. Jag själv tycker dock att ju mindre man tänker och ju mindre skitnödig man är desto bättre blir det. Linjerna blir liksom friare och mer levande. Med det sagt hävdar jag dock inte att teckning inte kräver största koncentration, för det gör det ju, men man ska nog försöka hålla huvudet kallt liksom. Iaf jag, som lider av dåligt tålamod och frustration.
 

Attachments

Greip

Veteran
Joined
29 Jun 2009
Messages
55
Det ser lovande ut! Mina två rekommendationer till dig är att skaffa Drawing from Life (bra anatomi bok), skriven av George Bridgman. Sen massor med kroki! Dessa två saker kommer göra dig mycket mycket bättre!

Förresten, jag snokade lite i din profil, pluggar du animation utanför Örebro? Sökte själv till animationslinjen som finns där i krokarna men kom inte in, men detta var ju förra året och nu ska man ju plugga speldesign och grafik på Gotland så jag får nog min beskärda del av animation. Antar att det är där, för det finns väll inte många platser i Sverige som erbjuder animation.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det ser lovande ut! Mina två rekommendationer till dig är att skaffa Drawing from Life (bra anatomi bok), skriven av George Bridgman. Sen massor med kroki! Dessa två saker kommer göra dig mycket mycket bättre!
Tackar för boktipset. Vad det gäller krokin så har jag tyvärr inte längre möjlighet till det.

Förresten, jag snokade lite i din profil, pluggar du animation utanför Örebro? Sökte själv till animationslinjen som finns där i krokarna men kom inte in, men detta var ju förra året och nu ska man ju plugga speldesign och grafik på Gotland så jag får nog min beskärda del av animation. Antar att det är där, för det finns väll inte många platser i Sverige som erbjuder animation.
Jag gick. Avlutade kursen nu i juni. Har inte uppdaterat profilen. Nåväl, därav har jag inte längre möjlighet att få krokilektioner. Där hade vi kroki hela dagen varje måndag. Najs som tusan.
Härligt att du sökt till Gotland. Blir nog grymt. Önskar dig all lycka till.
 

Greip

Veteran
Joined
29 Jun 2009
Messages
55
solvebring said:
Det ser lovande ut! Mina två rekommendationer till dig är att skaffa Drawing from Life (bra anatomi bok), skriven av George Bridgman. Sen massor med kroki! Dessa två saker kommer göra dig mycket mycket bättre!
Tackar för boktipset. Vad det gäller krokin så har jag tyvärr inte längre möjlighet till det.
Aj, så illa? Annars brukar det ju finnas mystiska krokisällskap i alla större samhällen/städer. Konsthallar brukar anordna det, eller folkutbildningar osv. också.
 
Top