solvebring
Superhero
Jag har verkligen tecknat dåligt på sista tiden. Ja, alltså inte bara det att jag tecknar kasst - det är ju standard - men just det att jag tecknat mycket lite. Jag har helt enkelt inte haft tid. Fast jag helt klart borde teckna mer. Nåväl, Arferts prat om illustrationer gjorde mig sugen. Jag satte mig därför med Wacomen. Det var verkligen längesedan. Har inte tecknat digitalt på månader. Inte min teköpp direkt. Jag har kluddat halva natten nu men inte gjort något riktigt precis. Det sista jag gjorde var dock att leka lite med anatomi. Jag är riktigt dålig på anatomi dock och behöver all övning jag kan få. Nåväl, det som allt annat. Därför överdrev jag ordentligt och gjorde det mer i superhjälteproportioner. Den blev lite charmig faktiskt. Det är därför jag väljer att visa den. Vad tycks?
Har skissat naturligtvis. Jag själv tycker dock att ju mindre man tänker och ju mindre skitnödig man är desto bättre blir det. Linjerna blir liksom friare och mer levande. Med det sagt hävdar jag dock inte att teckning inte kräver största koncentration, för det gör det ju, men man ska nog försöka hålla huvudet kallt liksom. Iaf jag, som lider av dåligt tålamod och frustration.
Har skissat naturligtvis. Jag själv tycker dock att ju mindre man tänker och ju mindre skitnödig man är desto bättre blir det. Linjerna blir liksom friare och mer levande. Med det sagt hävdar jag dock inte att teckning inte kräver största koncentration, för det gör det ju, men man ska nog försöka hålla huvudet kallt liksom. Iaf jag, som lider av dåligt tålamod och frustration.
Attachments
-
216.7 KB Views: 0