Jo, men å andra sidan är det det enda förslaget hittills som fångar in - utan att låta allt för korthugget eller trist - andedelens fulla "mening" (d.v.s. den dominerande delen av modulen) i två ord, d.v.s. den titeln berättar exakt vad modulen ska handla om!Tummen ner. Kaka på kaka - det är minst en ande för mycket i den rubriken. Det gäller för övrigt de andra förslagen också.
Och namnet ska fånga in - reflektera - så mycket som möjligt av modulens innehåll; alltså är namn som fångar in mer bättre än sådana som fångar in mindre...Måhända. Men innehållsförteckningen ska vara på sidan 2, inte på omslaget.
Om modulnamn ska vara "eleganta och fräcka", varför heter i så fall exempelvis modulen "Religioner"som den gör? Det namnet är ju varken speciellt fräckt eller elegant - snarare trist och plumt...Namn ska också vara häftiga och säljande; alltså är namn som är fula och omständiga sämre än sådana som är eleganta och fräcka.
Ett lovvärt syfte men jag tror att du tänker för mycket utifrån konstruktörsperspektivet. Du har skrivit modulen och vet skillnaden mellan ’andevärld’ och ’andevarelser’. För mig så är dock distinktionen otydlig. Innan jag hunnit läsa modulen och förstår hur du tänker kan begreppet ’andevärld’ kan lika gärna omfatta de varelser som befolkar den.Och namnet ska fånga in - reflektera - så mycket som möjligt av modulens innehåll; alltså är namn som fångar in mer bättre än sådana som fångar in mindre...
Om du tror att du ska kunna köpa en modul rörande andevärlden utan ordet "andar", så får du nog tänka om....och jag blir inte speciellt upphetsad av att köpa en modul med en massa upprepningar... Om man upprepar redan på titeln, hur mycket är det då i innehållet
Du, det föregående inlägget från mig va mest menat som ett skämt - förstod mycket väl vad du menade...Det var inte det jag menade, utan en modul som har ordet Ande två gånger i titeln.