Andor säsong 2

Bifur

Veteran
Premiär den 22a april och ser inte att vi har en tråd om det. En av få grejer till Star Wars de senaste åren jag genuint ser fram emot (det var väl säsong 1 senast... och innan dess?).

Det har släppts trailer och något slags promotion-klipp som båda ser lovande ut.

Oscar Silferstjerna

John Blunds mardröm
Ja, jag har också höga förväntningar på andra säsongen. Synd dock att Tony Gilroy inte (?) verkar fortsätta med Star Wars. Jag håller den första Andor-säsongen som det bästa av allt som gjorts till Star Wars. Helst hade jag sett Gilroy göra en uppföljare (film eller tv-serie) om antingen Leia eller Mon Mothma.

Gutte

Warrior
Ja, jag har också höga förväntningar på andra säsongen. Synd dock att Tony Gilroy inte (?) verkar fortsätta med Star Wars. Jag håller den första Andor-säsongen som det bästa av allt som gjorts till Star Wars. Helst hade jag sett Gilroy göra en uppföljare (film eller tv-serie) om antingen Leia eller Mon Mothma.
Det är synd men samtidigt ett bra sätt att knyta lite mer intressanta personer till franchises. De berätta något de är intresserade av och binder sig inte till att göra mer. För mig som är ganska franchise trött så låter det bra.

JohanL

Champion
Det är synd men samtidigt ett bra sätt att knyta lite mer intressanta personer till franchises. De berätta något de är intresserade av och binder sig inte till att göra mer.
Ibland funkar det (Andor), ibland funkar det inte (The Last Jedi).

Vad Marvel och DC brukar göra är att ge dem ett projekt med rätt hög profil, men som också är litet vid sidan så att det inte gör så mycket om det blir skumt. En separat tv-serie som här är nog bättre än mellanfilmen i flaggskeppet.

Oscar Silferstjerna

John Blunds mardröm
Min reaktion efter att ha sett Kenobi-tv-serien var ”Jag vill inte se Kenobi, jag vill se Organa”.
Ja, Kenobi-serien var bara glimtvis bra. För mig är det obegripligt att det inte redan har gjorts en serie om Leia som ung. Kanske tonåring. Millie Bobbie Brown hade funkat perfekt i huvudrollen, även om hon numera är åtminstone (nästan?) jämnårig med Carrie Fischer i A New Hope.

Oscar Silferstjerna

John Blunds mardröm
För att nu återgå till trådens ämne så är det förstås möjligt att just Leia - säkert då i CGI-form - gör en cameo appearence i Andor säsong 2. Gillar för övrigt att flera av karaktärerna från Rogue One är med.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag räknar med att Stellan Skarsgårds karaktär kommer att dö under säsongen, för om han varit vid liv när A New Hope utspelar sig så hade han sprängt Dödsstjärnan själv innan Luke Skywalker klivit ur sängen!

Minimoni

Homelander
Det här är jag riktigt pepp inför. Jag ska försöka se om säsong innan dess. Det är nog den enda star wars serien jag skulle rekommendera till någon som inte är en fan.
Ja, det är absolut en serie man inte behöver ha sett något annat Star Wars för att uppskatta. Den som tittar förstår ganska snart vad imperiet är för något och de olika nyanserna bland de som kämpar mot den auktoritära staten. Jag som är fan av Star Wars hade kanske vilja se lite fler aliens i serien, men det är ändå ett väldigt litet problem att ha i en annars väldigt bra serie.

Oscar Silferstjerna

John Blunds mardröm
Tror tyvärr Luthen Rael är en tidigare Jedi eller liknande. Skulle förklara en del... Men jag hoppas jag har fel. Serien är dock väldigt bra oavsett om det visar sig att jag har rätt eller inte.
Ja, i mina ögon är det viktigaste att den moraliska gråskalan bibehålls. Och att handlingen på ett elegant sätt leder fram till Rogue One.

Intressant nog verkar det som att Kathleen Kennedy äntligen är på väg ut, så jag antar att det blir en hel del förändringar i franchisen de kommande åren. På vilket sätt vet jag inte, men förhoppningsvis blir det fler serier med moralisk gråskala.

Rickard

Urverk speldesign
Jag hoppas "inga jedis" och därmed att Stellan dör. En behållning av serien var just "kraften finns - alla känner den - men det är inte uttalat".