Nekromanti Andra forum för rollspel

Olle Linge

Snigel
Vad finns det för andra svenska forum för rollspel på nätet? Jag räknar inte in företagens egna sidor (typ riotminds) eller specifika forum (typ rpglab). Finns det öht några aktiva forum förutom sverok och wrnu?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
"specifika forum (typ rpglab)", vill du utveckla det där?

Annars finns det ett rollspelsforum på helgon.net.

Olle Linge

Snigel
Specifika forum

Det jag menade med specikt var att RPGlab inte är ett allmänt rollspelforum, utan är inriktat just på rollspelsmakande. Det på helgon.net passar säkert in på det jag är ute efter. Nu har jag inte varit där, men jag antar att det är allmänt och att det går att diskutera de flesta aspekter av hobbyn?

Gastono

Hero
Re: Specifika forum

men jag antar att det är allmänt och att det går att diskutera de flesta aspekter av hobbyn?
Vad dum jag är som inte tänkt på det!
Nej, det är ett allmänt rollspelsforum.

Johan K

Gammal & dryg
Det känns ju som att det inte finns _så_ många fler rpg-forum än just sverok & wrnu, tyvärr.. Jag har tyvärr inte lyckats snubbla över nått forum som är enns är i närheten så aktivt som nämda forum.

/ Johan K, som är mest aktiv här..

MrG

Swashbuckler
Re: Specifika forum

Det på helgon.net passar säkert in på det jag är ute efter. Nu har jag inte varit där, men jag antar att det är allmänt och att det går att diskutera de flesta aspekter av hobbyn?
Helgons forum känns inte fullt så "matigt" som det här, mer lajt diskutioner. Eller var det i alla fall för nått år sedan då jag orkade läsa det... rätt mycket friformarvurmande där förresten, jag har blivit klassad som regelpredikare där (lite skilt från komenatrena jag fått här :gremlaugh:)

Ulfgeir

Swashbuckler
Osäkra om de bör räknas, men både på Helogon och på Lunarstorm finns rollspelsforum. Inget av dem är väl egentligen vidare bra, då de är kraftigt begränsade och har inte vidare mycket aktivitet...

/Ulfgeir