Nekromanti Andra kul forum eller andra sidor?

Ram

Skev
Det har blivit lite smålångsamt både här och på mina andra "hangs" senaste tiden. Jag är en allmän nörd som gillar rollspel, datorspel (även om jag spelar mycket lite), allehanda kort- och strategispel (även om jag... ni fattar), allehanda minisspel (som jag faktiskt spelar en del) och tokdiggar scenarion i största allmänhet och visuella sådana (läs D&D etc. med minis och schysta kartor med foton och analyser/rapporter) i synnerhet. Gärna i forumform med lite fart på.

Någon som har något att rekommendera?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
BoardGameGeek har väldigt aktiva forum. Där finns det mycket bräd, minis, och kort-spel.

Ram

Skev
Jag har lurkat en del där och tycker det är trevligt men lite spretigt. Bra tips dock, bock och tack.

walruz

Veteran
Fan, beaten to the punch av Magikern. Hmm.. Vad finns mer att rekommendera? Beroende på vad du spelar, så kan det finnas en del relevanta grejer på olika spels "officiella" forum. Det var White Wolfs forum som ledde mig till RPG.net, och enda anlednigen till att jag slutade hänga där, var för att jag upptäckte att det fanns andra spel än WoD (och för att forumet kanske inte var det absolut bästa, iofs).
Annars finns The Forge, ifall du är intresserad av spelutveckling.
WotCs officiella forum ska tydligen vara jävligt aktiva, ifall du lirar deras spel.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Penny Arcade har ju smått legendariska forum för allt som är nördigt. Att det dessutom är en grym webserie gör ju inte saken sämre.