Nekromanti Andreas var namnet... letar med ljus och lykta...

idolen1975

Veteran
Hej Alla!

Skrev någon gång i slutet på förra året. Skulle vilja prova igen.

Andreas är namnet och bor i Göteborg. Spelade rollspel en gång i tiden. Det var längesedan nu, man börjar bli gammal ( typ 40 år eller nåt...). Har lyssnat på podden: "Vi spelar rollspel" och har fått en sådan skön känsla i kroppen av den. Nostalgisvettningar. Det var härliga tider när man satt med papper, penna, suddis och tärningar. Vi spelade Sagan om Ringen, Rolemaster, Western som vi modifierade lite för att det skulle flyta på och passa oss. Körde även en egen anpassning av Western i nutid.

Kort och gott, det var askul och har många gånger genom åren tänkt att jag skulle försöka ta upp den sysslan igen. Kanske är det dags nu? Familjelivet begränsar såklart men vem vet. Så, finns det möjligtvis några vänliga rollspelande själar i Göteborgsområdet som har en plats över för en noob ;). Hoppet är ju det sista som överger oss...

Har börjat att så smått kicka igång och känna lite på Mutant: År Noll på jobbet ( JA, på JOBBET... :D...) och det är askul.

Ha det gott alla och ha en superskön kväll.

Andreas, Mark hette min rollfigur en gång i tiden... dog vill jag minnas, men jag är i högsta grad levande... :D

JJoghans

Regelknackare
Trevligt att råkas!

I GBG borde du kunna hitta spelkompisar utan några större problem. :)

idolen1975

Veteran
Kanske är jag för ivrig, men det verkar inte vara det lättaste att finna ärligt talat. ;)

Zorbeltuss

Hero
idolen1975;n196821 said:
Kanske är jag för ivrig, men det verkar inte vara det lättaste att finna ärligt talat. ;)
Vi göteborgare tenderar att inte vara för responsiva här tyvärr, men nu i det senaste har det blivit bättre, själv är jag på en paus, men det borde gå och hitta någon.

/Luna Lovegood

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ