Detta är verkligen tragiskt. Jag har en djup känsla av - orättvisa (som om det någonsin vore rättvist).
Jag har spelat regelbundet med Anders i nästan två år, mina bästa två spelår i modern tid. Det var han som höll ihop gruppen, gjorde planer och sparkade igång nya spel och agerade, får man nog säga, som ledare för den. Mig rekryterade han efter att vi på detta forum diskuterat The One Ring, som också var ett gemensamt favoritspel för oss. Jag var oerhört glad för det, och har genom det träffat ett gäng mycket trevliga personer.
Numera känner jag Anders bra personligen. Han var verkligen en Bra Människa på flera plan. Så jag känner verkligen en stor sorg här. Tänker på hans rara barn och trevliga familj och tanken svindlar.
För rollspelssverige är det här en förlust som jag anar (andra vet nog mer exakt) är väldigt stor eftersom Anders arbetade med distribution av produkter från crowdfundingar, webbutiker och i återförsäljarledet för bl a Helmgast, Åskfågeln, Järnringen och Fria ligan (jag kan ha fel och kan ha glömt något). Han hade ett par innovativa och riktigt smarta projekt på gång inom bl a att få ut spel och spelböcker i större återförsäljarkedjor. Min (inte helt insatta) gissning är att just här går vår hobby miste om något som kunde blivit riktigt bra.
Jag och Anders och två personer till som jag inte vet forumnicken på just nu skrev också på ett rollspel tillsammans som nu inte lär se dagens ljus. Han (och person J) hade här ett enormt nätverk som tog det bortom det vanliga hobbyhacket.
Han skrev också på ett annat eget rollspel med en lysande grundide (som givetvis inte är min att diskutera vidare) där jag var tilltänkt att kanske bidra lite. Sedan hade han en uppsjö andra projekt som inte jag var delaktig i eller vet mycket om.
Så, i slutsats, så tragiskt och en stor förlust på flera plan.