Hoel
Veteran
Har inte sett en tråd med sånt på ett tag, kan väl dra igång en.
Det jag har att bidra med är en liten lustighet från en pågående kampanj.
Vi har precis introducerat en ny medlem i gruppen (Jocke), spelaren är ganska grön så vi väntar oss inga direkta underverk men han fick alla att skratta gott.
Jocke ska kasta en granat in i en bunker
SL: Slå för att kasta
Jocke: Jag har 6 i kasta och ducka
SL: Ok, bra, slå för kasta
Jocke: Kasta och ducka?
SL: Nej, slå bara ett slag för kasta!
Jocke: Jag har inte bara kasta, jag har kasta och ducka!
SL: Huh??
Jocke råkade missuppfatta mig när jag läste igenom färdighetslistor för honom (eget spel, finns inga tryckta listor) så det visar sig att han har skaffat färdigheten "Kasta och Ducka" och är rätt duktig på det till på köpet. Så går det när man inte kontrollerar rollformulären ordentligt innan man spelar.
Trots det så passar väl färdgiheten ändå in i en kampanj där rollspelsonerna båda haft Konstruktivt våld (sparka på saker så dom funkar) och Fixa&Dona (göra lite allt möjligt med eller utan verktyg) som färdigheter...
Det jag har att bidra med är en liten lustighet från en pågående kampanj.
Vi har precis introducerat en ny medlem i gruppen (Jocke), spelaren är ganska grön så vi väntar oss inga direkta underverk men han fick alla att skratta gott.
Jocke ska kasta en granat in i en bunker
SL: Slå för att kasta
Jocke: Jag har 6 i kasta och ducka
SL: Ok, bra, slå för kasta
Jocke: Kasta och ducka?
SL: Nej, slå bara ett slag för kasta!
Jocke: Jag har inte bara kasta, jag har kasta och ducka!
SL: Huh??
Jocke råkade missuppfatta mig när jag läste igenom färdighetslistor för honom (eget spel, finns inga tryckta listor) så det visar sig att han har skaffat färdigheten "Kasta och Ducka" och är rätt duktig på det till på köpet. Så går det när man inte kontrollerar rollformulären ordentligt innan man spelar.
Trots det så passar väl färdgiheten ändå in i en kampanj där rollspelsonerna båda haft Konstruktivt våld (sparka på saker så dom funkar) och Fixa&Dona (göra lite allt möjligt med eller utan verktyg) som färdigheter...