Nekromanti Anekdotisk bevisföring

Man Mountainman

Storsvagåret
#8495 said:
Jag har aldrig träffat en handikappad person som varit elak. Handikappade personer är snälla.
Detta är falskt. Jag känner en handikappad person, och han är självupptagen och grälsjuk.

Följaktligen: Alla handikappade är självupptagna och grälsjuka.

Lukas

Mannen i Gult
Svarte faraonen said:
Man umgås mest med personer som har samma position i syskonskaran som en själv (storasyskon med storasyskon, etc). Om man umgås med någon ur en annan position är det allt som oftast någon som är ihop med en som har samma position.

Källa: jag själv.
Det här stämmer inte på mig.
en av mina vän-grupper består av flera äldre syskon medan jag är yngst i min familj.

//Lukas som har en annan grupp vänner som bara består av yngsta.

Pilzefrau

hon/henne
Magnus Seter said:
Måns said:
När man kollar på fotboll och går på toa så blir det mål.
Så därför parkerar du på toa ikväll!

/M
Du vill se en match med mycket mål, men bryr dig inte om vem som lägger dem? Då låter det bra.

Förresten har det där fel utgångspunkt. När Måns sa "när man kollar på fotboll" så menade han sig själv, men jag ser ingen anledning till att tro att det skulle stämma. I min erfarenhet är det istället när jag går på toa som det blir mål.

Genesis

Ni dés ni maître
Måns och Pilze går alltid på toa samtidigt.

Källa: Jag läste det på internet.

Anarchclown

Swashbuckler
Nehe. Jag är handikappad och jag är fan inte snäll. Faktum är att jag har flera bekanta med ADHD och Aspergers som inte är snälla. Alltså vill jag hävda att inga handikappade är snälla. *nickar*

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Måns said:
När jag kollar på fotboll så blir det inga mål, och då tröttnar jag och slutar titta.

Då blir det mål.

/tobias

Arfert

Facit
Gurgeh said:
Måns said:
När jag kollar på fotboll så blir det inga mål, och då tröttnar jag och slutar titta.

Då blir det mål.

/tobias
Ser jag en match förlorar laget jag håller på, annars tvärtom.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Arfert said:
Om jag åker på festival kommer någon av artisterna jag ser att dö under det nästkommande året.

Källa: Sweden Rock 2009 (Dio), Sweden Rock 2010 (Gary Moore).

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Om jag verkligen, verkligen gillar ett spel så kommer det att läggas ner ganska snart. Eller i bästa fall leva nåtslags zombieartat halvliv.

Exempel: Nobilis, Mechanical Dream

Exakt samma sak gäller riktigt, riktigt bra TV-serier: Om jag fastnar ordentligt, om de verkligen ger mig den där intellektuella och estetiska stimulansen jag vill ha, och är planerade redan från början sådär som jag vill att de ska vara, så läggs de ner pga för låga tittarsiffror långt innan de blivit färdiga (Carnivale, Defying Gravity).

Vimes

Sillkung
Lillebröders karaktär motsvarar alltid en stereotypisk manlig könsroll bättre än storebröders (i varje fall i syskonskaror om bara två bröder).

Källa: Inte för att jag inte är lite bögig, men jag har i varje fall spelat både fotboll och ishockey. Min storebror spelade schack.

tull

Hero
Svarte faraonen said:
Arfert said:
Om jag åker på festival kommer någon av artisterna jag ser att dö under det nästkommande året.

Källa: Sweden Rock 2009 (Dio), Sweden Rock 2010 (Gary Moore).
Om jag ger dig en biljett till Lady gagas nästa konsert i Sverige. Kan du gå då?

tull

Hero
Arfert said:
Gurgeh said:
Måns said:

Då blir det mål.

/tobias

Om
Om ungefär 100 år när Bajen slutat larva sig och börjar leverera i allsvenskan igen, kan inte du följa med Vitulv och heja på AIK då under ett derby?