Gillar Inte BIL(L)...
Som sagt var gillar undertecknad inte BIL... Jag tycker att den enda användning man skulle kunna ha för BIL är som ett krav för att få vissa akademiska färdigheter (tänk BIL 5 och avancerad matematik/anatomi/fysik dy.l)...
Iofs tycker undertecknad heller inte om att slå grundegenskaper i "ordning" utan sätter oftast ut dem som han vill... Anledning: De flesta gånger jag skapar en ny karaktär har jag haft honom/henne i huvudet ett bra tag innan å det e jävligt trist att få rakt motsatta grundegenskaper...
Om man däremot sätter ut grundegenskaper bör man ju lägga ngt av sina högre värden på BIL...
BIL måste ju för den delen även vara vad RP´n "visste" innan han gav sig ut i världen... Tänk sjöfararen X som börjar som skeppspojk reser runt och arbetar inom någon handelsflotta, avancerar och börjar få mer krävande uppgifter typ Intendentur tjänst, måste mao lära sig räkna... Så småningom lär han sig förmodligen även andra språk och dyl. hans BIL är dock oförändrad...
Tycker att förbättringsslag borde påverkas av grundegenskaper... Ex. Grundegenskap 15+ = Ob1t6 lägre än 7 ob1t6 svårare (Något i den stilen iaf.)...
Eller jag vet inte