Nekromanti Angående dåliga namn...

Sir Foilan

Hero
Re: Angående dåliga...

"Det är väl ¤%$"¤# ett angrepp mot judar och araber!"

Jag håller inte med dig. Men det var ju tråkigt att du blev så upprörd av det hela.
Det var dock du som drog in jämförelsen med arier i bilden. Varför förstår jag inte. Det var fruktansvärt onödigt. Jag hade inte ens tänkt tanken. Det hela var en tragekomisk beskrivning över läget "därnere" i Israel.

"Om du nu inte vill att jag ska anklaga dig för något, så borde du förklara dig bättre i dina inlägg"

Hmmm... Jag tycker att dina anklagelser är grundlösa. Ok, jag kanske inte uttryckte mig "politiskt" korrekt. Men då är det väl bara att säga det, istället för att dra upp arier och annat. Man (läs jag) fick intrycket av att du ville få mig till nazist. Mycket olyckligt och kunde inte vara mer fel.

/Sir Foilan

Sir Foilan

Hero
"Nja, där vet jag inte riktigt om jag håller med dig. Sett till sin mängd "vinner" många judar Nobelprisen. Det är väl att glänsa med sin intelektuella kapacitet, eller?"

Jag är ledsen, men jag återspeglade min tanke av kriget som pågår, och har så gjort under lång tid, nere i Israel. Tyvärr var det inte det Ni tänkte på.

Judarna har ju hållt sig till den mer rikare socioteten. Många judar gjorde ju förmögenheter på att låna ut pengar till ockerräntor. Det var väldigt smart. De kristna, dumma som vanligt, tyckte inte att man skulle få låna ut pengar.

/Sir Foilan

Ezping Orm

Hero

Okej.. jag ber om ursäkt. Men jag vill fortfarande ha en förklaring. När du säger att judar och araber inte har glänst med sin intelligens, vilka jämför du med då?

Ezping Orm

Ezping Orm

Hero
(OT)

Anledningen till att judarna försörjde sig som bankirer och köpmän, var pågrund av att de inte fick hålla på med mycket annat. Det fanns en väldigt stark antisemitism runt om i världen förr i tiden. Som tur är så är ser läget bättre ut idag.. och om man ändå ska dra upp konflikten i israel så kan jag passa på att nämna konflikten i Irland. Det finns nämeligen en hel del likheter.

Ezping Orm

Sir Foilan

Hero

"Okej.. jag ber om ursäkt"

Tack.

"Men jag vill fortfarande ha en förklaring. När du säger att judar och araber inte har glänst med sin intelligens, vilka jämför du med då?"

Svaret är enkelt, jag jämförde inte med någon. Ordstävet "Där hjärnan slutar tar nävarna vid" tycker jag säger en hel del. Krig är inte särskilt intelligent... (IMNSHO)

Sen är det ju naturligtvis så att det finns både dumma, smarta, fula, vackra, egoistiska, cyniska, naiva, snälla, generösa araber och judar - precis som vilket folkslag som helst.

/Sir Foilan