Nekromanti angående picknicken.

chrull

Stockholm Kartell
Imorgon var det dags för picknick. men vädergudarna spår mulet och regn över vår hufvudstad. Alltså förläggs picknicken hem till mitt vardagsrum i rågsved istället.

Ni som vill komma kan höra av er till mig via privat meddelande så får ni vägbeskrivning och telefonnummer.

Sen kan jag ju säga att jag, Yassilus och Vitulv kommer träffas först inne i stan, när Yazzmans tåg kommer in till någon perrong där vid 1255. Sen tänkte vi handla lite och eventuellt springa förbi en valfri spelbutik och bokhandel i Gamla Stan. Om det låter som en bra dejt kan ni ju komma dit. Annars kan ni börja droppa in hos mig vid 15-tiden. Ta med Öl*, tilltug och annat ni känenr för. Storuggla får order om att ta med sig Victoriana och Over The Edge. Så iaf jag får titta närmare på dem :gremlaugh:

Öhm. Är det nått jag glömt?

*Öl kan ersättas med Vin, sprit, cider eller alkoläsk. Eller vad som helst.

chrull - klä på sig kanske det var?
Nej. nu skojjade jag bara.

Korpen

Hero
"Sydöstra Götaland, nordöstra Götaland, Öland, Gotland och östra Svealand Utsikter till Lördag kväll
Mest svag vind. Upphörande regn eller åskskurar och I natt lokalt dimma och 15-20 grader. I morgon sydvästlig vind, mest mulet och tidvis regn eller skurar, lokalt åska och 18-25 grader. "

Tycker nog att det kan var värt att chansa och ändå stämma träff inne i stan någonstans, om picknicken hålls hemma hos någon så tappar man större delen av poängen med att ha en öppen picknic, det blir då snarare en träff för de som redan känner varandra. Inte heller blir det möjligt att bara "trilla förbi" ett litet tag, utan det blir en lite större affär av alltihopa.

Dessutom kan inte jag komma om picknicen hålls ute i rågsved, vill det sig illa kan jag nämnligen vara tvungen att vara tillbaka här vid 16:30- tiden, och med tanke på att det tar en timme från Rågsved...

//Erik

chrull

Stockholm Kartell
Re: The bird has a point... [NT]

Men tidvis regn och skurar låter jävligt trist. Att bara ta sig ut till djurgårn är att smärre arbete, särkislt i värmen. och när man ska släpa på filtar och bandare. Och att sen komma dit för att efter 30 min mötas av regnskurar om och om igen är ännu värre.

Om det är målfritt imorgon morgon kanske det är en tanke, men tills dess håller jag på hemma-hos mig linjen (där vi dessuotm kan sätta oss ute om solen skulle skina på efter ett tag) och sen får vi ta picknicken nån annan gång istället.

Eller?

Dessutom får ni gärna picknicka på mitt vardagsrumsgolv om ni vill :gremgrin:

chrull

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag tänker ta med mig myror till ditt golv

För myror hör till en picknick.

/Vulf

chrull

Stockholm Kartell
jag har redan myror

massor utav dem. fast på ett linne, en hood och MÄNGDER av klistermärken samt lite skivor. räcker inte de? :gremlaugh:

Vitulv

Ja, jo ok då :( [NT]

Naughtious Maximus

Korpen

Hero

Att ta sig till djurgården är LÄTT om man jämför med att ta sig till rågsved! Rågsved ligger ju bort i fanders.

Om du tycker att det är för jobbig att ta sig ut på djurgården, varför inte flytta det till någon annan park med lite bättre komunikationer, t.ex gärdet vid filmhuset, rålis eller kanske vita bergen?
Om väder sen skulle bli katastofalt (+30C gassande sol) så kan man ju eventuellt omgruppera till rågsved eller någon annanstans i samlad tropp.

Sen kan jag som sagt inte inte komma om man är tvungen att först bege sig till rågsved.

Vitulv

Nej, nej, inga ändringar i sista sekund! [NT]

NT = No Text (Ingen text)

chrull

Stockholm Kartell

Bellmanparken är stockholms bästa picknickplats. därför valde vi det som ställe först. Att byta plats helt nu verkar omständigt och jobbigt, dessutom säger alla väderleksrapporter regn och det är skittrist. Därför säger jag iaf att det är hemma hos mig, om det nu inte är så att det är helt molnfritt imorgon...

Det är ju tråkigt för dig och oss att du inte kan komma, men vi får helt enkelt se till att ha picknick nån annan gång. För hellre så att vi träffas hemma hos mig och du inte kan komma än att vi träffas ute i regnet och ingen VILL komma. Om du förstår.

Och om en picknick inte blir av så kommer det garanterat fler ölkvällar. Och Dancon2.

chrull

Eksem

Champion
Upplysning

Ville bara nämna att Mia, bekant för en del forumhängare här, fyller år idag, varpå vi andra har bestämt att släpa dit alla människor vi någonsin har träffat och därmed ta över hela stället. Så om några forumiter känner för att dricka öl efter picnicken så hänger vi på Hot&Company vid Odenplan ikväll.

Vitulv

Jaha?

Och? Hur skulle vi kunna veta det? Hur gärna jag än skulle vilja så kan varken jag eller Chrull spå väder bättre än SMHI.
Se det såhär istället:
Hade det varit bättre om vi hade chansat och så hade det börjat regna? Då hade vi tvingats;

1. Avbryta hela skiten och gå hem
2. Gå vidare till krogen, där två av killarna idag inte hade kommit in.
3. Sitta kvar i regnet och tycka synd om oss själva.

Inget av alternativen var särskilt lockande. Istället så hade vi trevligt i Chrulls lägenhet och blev bjudna på hembakad paj av hans flickvän. Ledsen att du inte kunde dyka upp men vi kan inte skriva planer efter en enda persons önskemål.

För övrigt så har det visst regnat i Stockholm idag.

/Vulf

chrull

Stockholm Kartell
Re: .

bortsett från vad vitulv säger så har både jag och han fått regn på oss. visserligen inte nått i centrala stockholm, men väl precis utanför. Och då är en chansning jävligt dumt. Du får se till att komma till nästa gång istället helt enkelt...

chrull

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vi vill se chrull i kjol!

Finns det någon särskild anledning till att ni lade picknicken i anslutning till Pride-festivalen? Åtminstone chrull lär ju ha burit kjol vid minst ett tillfälle. :gremwink: