(va jobbigt att det inte går att stava till DOD6 världen....)
jag har lite funderingar på hur riotminds tänkte knyta ihop sin värld. de säger att den skall vara inspirerad av nordisk mytologi, men samtidigt har de med alver (som tydligen inte är älvor) och dvärgar. kanske går det att korsa dessa standard-fantasy företeelser med nordisk mytologi, jag vet inte hur det skulle se ut dock.
vad jag är ännu mer interesserad av är hur de ska få till nordiska mytologiska varelser som fungerar i ett rollspel. jag läste lite om bland annat hustomtar, skogsrå och näcken, och dessa varelser verkar inte riktigt spelvänliga. man kan knappt kommunicera med dem och de skulle vara helt fel att slänga in i strider. Det verkar vara bäst att undvika dem över huvud taget! kanske kommer vi att få se lite mer av ronia rövardottermonster i bestiariumet. Det skulle verkligen vara mys att reta sig på rumpnissar, slåss mot vildvittror. verkar vara rätt stämning för dod6!
jag har lite funderingar på hur riotminds tänkte knyta ihop sin värld. de säger att den skall vara inspirerad av nordisk mytologi, men samtidigt har de med alver (som tydligen inte är älvor) och dvärgar. kanske går det att korsa dessa standard-fantasy företeelser med nordisk mytologi, jag vet inte hur det skulle se ut dock.
vad jag är ännu mer interesserad av är hur de ska få till nordiska mytologiska varelser som fungerar i ett rollspel. jag läste lite om bland annat hustomtar, skogsrå och näcken, och dessa varelser verkar inte riktigt spelvänliga. man kan knappt kommunicera med dem och de skulle vara helt fel att slänga in i strider. Det verkar vara bäst att undvika dem över huvud taget! kanske kommer vi att få se lite mer av ronia rövardottermonster i bestiariumet. Det skulle verkligen vara mys att reta sig på rumpnissar, slåss mot vildvittror. verkar vara rätt stämning för dod6!