Nekromanti Angående Vildhjarta och 64 + 4 sidor ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ojojoj! Jag tycks ha orsakat en del huvudbry med mitt oförsiktiga användande av fackuttryck.

Om en trycksak är 64 + 4 sidor innebär det helt enkelt att inlagan (det som inte är omslaget) är på 64 sidor och omslaget på 4 sidor. Det är inte krångligare än så.

/Dante

P.S. Anedningen till att jag startade en ny tråd är att den gamla trillat av sidan. D.S.

userfriendly

Warrior
Mmm...

Det vore mycket orimligt om äventyrsmodulen blev dubbelt, eller t.o.m. fyra gånger, så tjock.

Jag tvivlar på att vi kommer att kunna räkna med hårdpärm eller fyrfärg...(?)

Baldyr

Hero
återförsäljarinformation

Enligt den information vi har fått från RiotMinds blir äventyret i A4-format med mjukpärm (med textilbindning, alltså inte bara vanlig limbindning). Äventyret kommer att kosta 189 kr i butik (troligen 185 kr på Legend Spelbutik). Rollformulärsblocket innehåller 30 st dubbelsidiga A4-formulär och priset är 89 kr (eller 85 kr hos oss).

/Pauli Paananen, återförsäljare

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

Maggan

Swordsman
Vad var det jag hörde...

...om att formulären planerades att göras i fyrfärg??? Stämmer det? Blev det typ för dyrt eller nått? (Jag tror jag ställt den frågan förut, men att jag inte fick svar på den)

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Rosen

Myrmidon
Re: angående fyrfärg

<I>Nej, rollformulären blir endast i tvåfärgstryck (eller vad det heter) men på färgat (tonat?) papper.</I>

Eller nånting typ WFRP-formulären?
Jaja, så länge de inte trycker dem på glättat papper eller nåt; ryktet om fyrfärg gav mig mest Gemini-associationer. (-:

--
Åke

Riddaren

Swashbuckler
Re: angående fyrfärg

2/2 skulle jag tro att det kallas... dvs 2 färger på bägge sidor, såvida det inte endast är svartvit, för det kallas 1/1 om inte jag minns fel.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Dante

Staff member
Rollformulären ...

Jag beställde ett gäng pappersprover av olika fabrikat och provskrev och provsuddade om och om igen innan jag bestämde mig för 120 g Lessebo Bok Gultonat. Det är ett matt, obestruket papper. Matt för att det ska gå lätt att skriva på. Obestruket för att inte bestrykningssmeten ska ställa till besvär när man suddar.

Färgerna blir svart och Pantone 1535 (rödbrun för att vara mindre exakt).

/Dante

Pazuzu

Warrior
Re: Rollformulären ...

Skulle va coolt om det fanns ett "formulär" till exempelvis palm så man skulle kunna ha sin karra där. Fast iofs så är karaktärsbladet lite mysigt sådär.

Maggan

Swordsman
Geminis formulär... [ot]

...är rätt så sköna! Men dom är jobbiga att läsa/skriva på. Det kanske är bra att dom inte blir så...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Glacius

Veteran

Ett superbt pappersval av dig där Dan! Jag slog upp det i min lilla pappersprovbok och måste säga att det verkar vara av ypperlig kvalitet, användningsområdet tagit i beaktande.
Dessvärre kunde jag inte provskriva/sudda på papperet eftersom det, som sagt, är i en bok och jag inte vill kludda i vederbörande bok :)

/Max

userfriendly

Warrior

Sanna mina ord, jag kan inte annat än instämma till fullo!
Papperet verkar vara av yppersta kvalitet och jag skulle ej
kunna föreställa mig något mer fulländat för detta ändamål.

En liten fundering: Tänker ni använda gamla hederliga Goudy
på formulären, eller har ni något nytt i tankarna?

Dante

Staff member
ITC Goudy Sans ...

... kommer åtminstone jag ALLTID att använda till alla Drakarprylar jag får göra, den har liksom BLIVIT det officiella Drakartypsnittet (i alla fall för mig). Goudy Oldstyle har dessvärre fått stryka på foten i den kommande Vildhjarta.

Dels för att den är lite tunn, går man ner i lägre grad än i regelboken (vilket man kan behöva göra ibland) kan hårstrecken försvinna; dels för att jag såg den användas i en annons för mulltoaletter!

/Dante