Nekromanti Ang. »Tvillingbergen» som pdf ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Som några av er nog vet har jag tänkt lägga upp en pdf-version av Spelverksta'n Titans Drakar och Demoner-äventyr »Tvillingbergen» från 1983 (trycktes enligt uppgift endast i 200 exemplar).

Problemet är att jag måste ha alla upphovspersoners tillstånd för att få lägga upp pdf:en på nätet. Jag har fått tillstånd av de flesta, inklusive RiotMinds och den person som äger namnet »Drakar och Demoner».

Jag kan dock inte få tag på Lena Essedal eller Per Ryberg som illustrerat äventyret.

Om någon känner dessa, eller känner någon som känner dem: Låt mig få veta hur jag kan komma i kontakt med dem, annars är risken stor att det inte blir någon pdf.

/Dante

Riddaren

Swashbuckler
I Sverige finns det ingen eller högst fyra personer som heter Essedal i efternamn enligt SCB.

Detta kan tolkas på flera sätt... Hon är gift och har bytt namn, emmigrerat (namnet låter svenskt), hon har avlidit... Vad som gäller kan dock inte jag säga.

Vet du om det bodde i Stockholms län under 1980-talet när äventyret gjordes? I så fall skulle jag kanske kunna plocka fram personnummer och spåra den vägen...

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Dilandau

Myrmidon
Kollat telefonkatalogen?

Vem äger namnet "drakar och demoner" förresten?

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"

Riddaren

Swashbuckler
"Kollat telefonkatalogen?"

Lena Essedal lär nog inte finns i telefonkatalogen under det namnet, hon kan vara gift med annat efternamn... Namnet är nämligen så ovanligt att det är max 4 personer med det, kan vara ingen enligt SCB.

"Vem äger namnet "drakar och demoner" förresten?"

Paradox Entertainment (fd konkursade Target Games) enligt DoD 6:s regelbok, Riotminds har bara licensen att använda det.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Dilandau

Myrmidon
Lena Essedal lär nog inte finns i telefonkatalogen under det namnet, hon kan vara gift med annat efternamn... Namnet är nämligen så ovanligt att det är max 4 personer med det, kan vara ingen enligt SCB.

SCB.se:s "namnsök" är lite av en glädjemätare. Sökte på några namn och fick upp "inga eller 4", trots att jag personligen känner åtminstone 10 pers med de efternamnen.

- d -

dilandau@another.com

Dante

Staff member
Essedal = Andersson ...

Lena Essedal är, enligt en av upphovsmännen, gift och har bytt namn till Andersson. Tack för den! Jag får helt enkelt skicka brev till de två Essedal som Telia kunde finna och be att de vidarebefordrar det till Lena (som rimligen borde vara släkt med de övriga Essedal).

Spelverksta'n Titan var baserat i Göteborg och alla var följaktligen därifrån (eller strax utanför).

/Dante

Dante

Staff member
Telefonkatalogen? ...

– Att jag inte tänkte på det! sade han sarkastiskt.

Tyvärr har jag inte Göteborgskatalogen. Däremot har jag använt Telias nummerupplysning.

Om ägaren till namnet »Drakar och Demoner» vill göra det känt eller ej vet jag faktiskt inte. Så jag låter bli.

/Dante

Dilandau

Myrmidon
Re: Telefonkatalogen? ...

– Att jag inte tänkte på det! sade han sarkastiskt.

hehehe... Det är så lätt att glömma bort det mest uppenbara. :) :)

- d -

dilandau@another.com

Edgar

Warrior
Jag kan meddela att det INTE finns ngn som heter Per Ryberg i hela gbg området. Några P-O, men ingen Per (som står med i telekattalogen i alla fal).

//Kalle, Gbgare

Dilandau

Myrmidon
Re: Nyfiken!!!

John Lennon.

- d -

dilandau@another.com

Xantelasma

Veteran
Skön idé

PDF är världens grej... Önskar det fanns fler gamla nostalgi-prylar upplagda i detta ypperliga format på nätet. Som tex Svavelvinter. Min gamla box brann upp i en vindsbrand och jag saknar den djupt och innerligt. En pdf kopia skulle vara om än en klen tröst ändå något...

Eksem

Champion
Re: Skön idé

Jag kan sälja böckerna till dig om du vill (inte PDF alltså, utan orginalböckerna).