Nekromanti Ang diskussionen om nitläder

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag har sett den här förut och den har debatterats och stötts och blötts. Jag har svaret varför nitläder finns i regelböckerna. För att alvbrudarna ska se extra sexiga ut som krigare. Erkänn nu ni gamla skapare av Drakar och Demoner. :gremlaugh: ;D

Rising

Vila i frid
Jag har svaret varför nitläder finns i regelböckerna. För att alvbrudarna ska se extra sexiga ut som krigare.
Nä, det har man ju ringbrynjebikinis till. Nitläder är till för de androgyna, bleka alvynglingar som fått oss alla att undra vilken fot vi egentligen står på när allt kommer kring.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Men Riz... Du måste ju låta hela BDSM kulturen få sin beskärda del av rollspel. De GILLAR nitläder. och läder. Och lack. Och PVC. Och gummi. Så eg är väl scifi spel mer för dem. Men om de vill ha fantasy så finns ju nitläder och det är väl bra. Nån dominant alvtjej med piska som ger behagliga T2 i skada. De ska väl också få ha sexuella ritualer i äventyr precis som alla andra tycker du inte? :gremlaugh:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
"Du måste ju låta hela BDSM kulturen få sin beskärda del av rollspel. De GILLAR nitläder. och läder. Och lack. Och PVC. Och gummi. Så eg är väl scifi spel mer för dem. Men om de vill ha fantasy så finns ju nitläder och det är väl bra."

Gör vi?

Kanske vi gör :gremsmirk: Men handen på levern så tror jag iofs inte att bdsmarna är en särskilt köpstark grupp i bordsrollspelsmarknaden. Snarare tror jag att dom satte dit nitlädret mest för att man ska kunna se cool ut. Typ, stora bitiga, elaka krigare med nitläder fäst på axelplåtarna eller motsvarande.

Eller så ska det tilltala alla heavy metal-nissar. Som till skillnad från de tidigare nämnda, troligtvis faktiskt är en hyffsat köpstark grupp på rollspelsmarknaden.

/Naug, gillar inte nitläder över huvud taget

PS
Man skulle i och för sig kunna försöka skylla på Ackegård för att få in bdsm-tendenser i svenska rollspelsmarknaden :gremwink: Fast han använder väl så gott som aldrig nitläder i sina bilder.

Ymir

Liten kantbaron
Jag har klarat mig rätt bra utan nitläder och PVC hittils iallafall...

I övrigt, se Naugs kommentar. BDSM-rollspelarna har redan Vampire, Momolan och Ackegård :p

- Ymir, påpekar

Quadrante

Grisbonde
...oavsett var inspirationen till att rita bisarra rustningar kommer från, så finns det bevarade "pärlstickningar". Kläder prydda med nitar/metallkulor på jackor eller västar. Men det handlar mer om mode än skydd.
Förvisso kan man ju konstatera att det funnist kläder med "klädda" metallplattor, där nitarna synts utanpå lädret. Då är det inte långt till att fantisera om personer som låtsats använda sådana rustningar till vardags.. (nitläder)..

(men det är nog nåt perverst)

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Tråden var mest ett skämt men det känns som att den SKULLE kunna expandera hur långt som helst och i vilket håll som helst *hoppas* :gremlaugh: