Nekromanti Ang. Fullst. Allv.

Ofeig

Warrior
Finns det något spel (skräckrollspel undantaget) som alltid (inga undantag) kräver allvarlighet?

"Gud är död" - Friederich Nietzsche
"Nietzsche är död" - Gud

Sir Gawyn

Veteran
Kräver skräckrollspel att man ALLTID ska vara allvarlig när man spelar? Då har jag missat nåt...

Blackstorm

Ofeig

Warrior
Tja, en hel del av charmen försvinner ju när spelaren säger: "Jahahahaha! Nå *hihihi*, jag dödar Dimensionalshamblaren med en *hahaha* strålpistol!"

"Gud är död" - Friederich Nietzsche
"Nietzsche är död" - Gud

Sir Gawyn

Veteran
Det spelar väl ingen roll om rollpersonerna är lite flummiga så länge dom inte är det mitt inne i ett kritiskt skede i äventyret. Att vara super allvarlig från början till slut tycker jag verkar lite styrt.

Blackstorm

Vimes

Sillkung
Egentligen...

...så är det väl inte rollspelet som avgör hur allvarlig man är?

Tror att det är olika från spelgrupp till spelgrupp...

Ha en dag / Dac

G

Guest

Guest
Inget rollspel är allvarligare än vad SL och spelarna gör det till!
Men vad har det med Drakar och Demoner att göra?

G

Guest

Guest
¨Det har du faktiskt helt rätt i...

/ Med en blick som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.

Johan K

Gammal & dryg
Det har jag svårt att tänka mig. Skulle nog vilja påstå att alla spel har en viss underton av mindre alvarlighet.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Rach

Veteran
det är ju alltid roligast om man spela på allvar.
Hur skulle du helst vilja spela??

1. Alla spelar är oalvarliga och skrattar och säger att dom vill bajsa inne på ett värdshus...
2. Alla är alvarliga och spelar som rollspersonen är, kan gå in på ett värdshus utan att skratt som fan och bajsa på golvet...

Jag vet inte vad alla ni andra tycker, men jag tycker att det är roligare om man spelar seriöst.

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.

Krille

Super Moderator
Extremer?

"1. Alla spelar är oalvarliga och skrattar och säger att dom vill bajsa inne på ett värdshus...
2. Alla är alvarliga och spelar som rollspersonen är, kan gå in på ett värdshus utan att skratt som fan och bajsa på golvet..."

Måste man hålla så hårt på extremerna? Att hålla på med exkrementkomik är inte vad jag kallar för att spela oallvarligt - det kallar jag helt enkelt skittrist.

Däremot kan jag mycket väl kunna tänka mig att en rollperson, som försöker ragga upp en söt flicka i baren, plötsligt kommenteras av en annan spelare med repliken "Inte ikväll, älskling, jag har huvudvärk", vilket mycket väl kan släppa ut ett välbehövligt gapgarv.

Humor står inte i motsats till allvar. Humor har en enorm kraft och har den sällsynta förmågan att lägga fram sanningen utan att folk tar illa upp. Bemästra den kraften och du kan bli en suverän politiker - eller en suverän pajas. Endast en idiot bortser från humorns förmåga.

Dessvärre är världen full med idioter, inklusive mig själv, är jag rädd.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Carilion

Veteran
Oviktigt... (ot)

... men var det ett avsiktligt ordskämt att kalla extrementhumor för skittrist?

// Carilion Alvhand