Nekromanti Ang. Neogames -illustrationer

Rosen

Myrmidon
Re: Jo förresten...

<I>... MiGs misslor är snyggare än krilles... Ta bara och gämför misslorna på http://www.foxtail.nu/misslor.html med misslan i Mundana-modulen...</I>

Men de förstnämnda är ju de <I>riktiga</I> misslebilderna, ju. (-:
Personligen var faktiskt misslan i Mundana den enda av MiG:s bilder som jag var besviken på; den är inte söt nog.

--
Åke

Rosen

Myrmidon
<I>Vad jag inte förstår är varför så många skriker efter mig. Det finns dock några andra tecknare än mig,</I>

Själv undrar jag lite vart alla helsköna tecknare som 101 använde till Viking egentligen tog vägen. Henrik Tamm är väl kvar i USA såvitt jag vet, men de andra...

--
Åke

Marcus_UBBT

Warrior
jodu

snygga illustrationer, va fan. det är det som vi (jag) vill ha. Stämning eller inte spelar inte så fruktansvärt stor roll, så länge som de inte är löjliga (hint john hellervik hint nudge) .

äventyrsbanken - länkar till 41 eon-äventyr!
http://hem.passagen.se/pratchet/eon/

Ymir

Liten kantbaron
Tja, personligen tycker jag att det vore kul att se lite fler kvinnor på dina bilder, MiG- du ritar nästan bara män. Lite mer civilister vore också trevligt, jag får intrycket av att nästan varenda person du ritar är fighter av nåt slag. Lite mindre standard-tuffighet vore med andra ord trevligt :)

Vidare kan jag inte underlåta att nämna att jag, och många med mig, verkligen ogillar John Hellerviks bilder. Jag vet att det är svårt för neogames att skaffa nya illustratörer, men John Hellervik är för dålig- han kan sabba stämningen i en hel modul med sina mycket fula bilder, imho. Hellre inga bilder alls än bilder av John Hellervik.

- Ymir, ger inte upp- Hellervik SKA bort.

Vincentus

Veteran
Men kan inte flera teckna modulen. Du gör snygga Misslor så gjör Krille "gulliga" misslor... [ler]

"Amän hörru, faktiskt!"

Rosen

Myrmidon
Re: Ang. Viking

<I>Hade de andra illustratörer än Henrik Tamm i Viking?</I>

Inte i grundspelet, men kolla i modulerna. Där är han rätt sparsamt förekommande - och det finns annat folk där som är minst lika bra som han (givetvis har alla namn helt glidit ut ur huvet på mig för tillfället...).

--
Åke

MiG

Veteran
Anledningen till att det blir så lite kvinnor och vanliga människor i spelen är att jag går efter ett bildmanus som sällan innehåller just detta. Med andra ord så KAN jag teckna även sådant, men jag måste erkänna att det är lite trist att göra det. Men om det står i manus, så tecknar jag det.

MiG

Veteran

Varför inte begära att Håkan Ackegård illustrerar "Misslor" eller någon annan modul för den delen. Han är ju en tämligen kompetent illustratör med starkt fantasy -och sago inslag. Som sagt, det finns andra frilans -tecknare, och inte bara de som vanligen inhyrs av Neogames. Men jag har personligen ingen koll på vilka de har kontakt med, så det är möjligt att de redan har tillfrågat Ackegård och han kanske sade nej till det. Jag vet inte om någon här har skickat mail till Neogames och framfört sina önskemål, men det kanske funkar. Vem vet?

hatten

Swashbuckler
Re: Ang. Misslande MiG

JO om du MiG ritade lite fler eller Neogames gav dig möjlighet att sätta in lite fler bilder av..
Lättklädda kvinnor ( okej för att vara demokratisk och så sätt in en Upplåst barbar )
Standard personer svenson dvärg och oskar Alv samt 1:1 Människa även känd som oskydligt offer eller civilist...
Vardags situationer skulle vara coolt..

Sen angånde Misslor boken den bör Krille göra för bilderna i den ska vara så söta att man inte behöver socker i kaffet eller i te...
Om du klarar av det så *ler* fast jag kom på en bra orsak att DU ska rita några 1-3 bilder i Missle boken....
Smultron eller vad den nu hette krigar missla DEN borde DU rita...
Eller andra fall av seriösa misslor som tar bort lite av auran av löjlig varelse..

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Krilles misslor är sötare - trots att han bara har gjort halvseriösa teckningar så skulle jag hellre se Krilles (manga)misslor i misslemodulen.

För övrigt är alla de snyggare bilderna i alla moduler gjorda av MiG... /images/icons/wink.gif (bort med Hellervik)

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
"Vad jag inte förstår är varför så många skriker efter mig."

För att du är bäst? För att du ritar j*vligt snyggt? /images/icons/smile.gif

"[...]de har kanske inte samma puts på sina alster[...]"

Just det! Ingen kan mäta sig med dig!

"[...]men de har andra kvalitéer istället[...]"

Naaa... din "puts på dina alster" väger upp det ganska rejält (tycker jag).

"Jag håller dessutom med om att Krille borde illustrera "Misslor"[...]"

Det tycker jag med - men jag tycker att framsidan eller första sidan borde vara illustrerad av just dig! (med första sidan menar jag typ den i krigarens väg med det stora slaget eller den i Eon II med den dimmiga skogen) Jag tror nämligen inte att Keith Parkinson ritar misslor över huvud taget... /images/icons/wink.gif

För övrigt så anser jag att du ritar jäääävulsk snyggt! *P|uT0 vill också kunna sådär... /images/icons/frown.gif*

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Sodivra

Champion
Japp!

Jag håller med! Du är bäst! (fjäsky-fjäsky! /images/icons/wink.gif)

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

Sodivra

Champion
Ja!

Mer vardagliga situationer skulle vara bra! Det beskrivs faktiskt alldeles för lite hur livet igentligen går i fantasyvärldar! Tycker jag.

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

MiG

Veteran
Re: Japp!

Vad kan jag säga? Man tackar för berömet, men jag håller personligen inte med. Utifrån min egen position så har jag andra referensramar och mäter mig gentemot internationellt verkande artister, och då inte enbart inom rollspelsvärlden för det är egentligen inte mitt rätta element. Men tack iallafall.