Nekromanti Ang recensioner (långt inlägg)

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Utan att kommentera det specifika fallet, eftersom jag inte läst de recensionerna, så kan jag ju nämna att min erfarenhet är att 9 av 10 recensenter är inkompetenta nollor och idioter. Det är ytterst få recensenter jag respekterar, de övrigas sågningar ser jag det snarare som en signal att det är värt att testa. "

Är inte det här en rätt bra sammanfattning på din syn på saker och ting även när det gäller den resterande mänsklighet? Möjligtvis utom när det gäller Bilprovningen där 10 av 10 är idioter. :gremlaugh:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Lite tråkigt att du hänger upp dig på en så pass obetydlig detalj när så många dagligen sjunger Trudvangs lov på DoD-forumet. Recensionerna är inte perfekta, men det är det knappast någon som förväntar sig att de ska vara heller. Jag tycker att de håller klart acceptabel kvalité. Dessutom är recensenterna för det mesta lättillgängliga också eftersom de oftast är helt vanliga forumiter. Och vad är förresten tanken bakom de femtioelva aliasen?

theodåre

Veteran
Hahaha, så sant så sant..

men håll med om att en viss "standard" borde det väl ändå vara på betygen? jag menar en 3:a borde väl stå för något? om man samlar allt under samma tak borde det ju finnas en enhetlig syn på vilken nivå man ska upp på för att få ett visst betyg. Man kan ju (eller kan och kan..det kan man ju) inte ge betyg 3 på två produkter som skiljer sig avsevärt och uppenbart från varandra. Då är det ju bättre att skippa betygen och istället bra recensera boken utan betyg. Att kommentarer och reflektioner är ytterst subjektiva och aldrig kommer att vara något annat heller är jag medveten om och har heller inga synpunkter på. Men man borde inte betygsätta utan att ha en viss referenspunkt.

OT, sorry för de många aliasen, det har bara blivit så när jag har glömt bort mitt lösenord...

theo

theodåre

Veteran
Walium, det handlar inte om att jag fiskar efter mer eller mindre "lov" om Trudvang. Våra böcker är långt ifrån perfekta och vi försöker ständigt bli bättre. Jag ville framföra en åsikt om recensionerna eftersom jag tror att dom kan bli bättre. Om ingen vill ta åt sig åt det och tycker att kritiken är orättvis, fine! det får ju stå för dom. Min erfarenhet är dock att man aldrig kan bli bättre om man aldrig tar till sig de synpunkter som finns.

Jag vet också att rollspel.nu drivs ideellt men om argumentet är att "ja men du kan ju inte förvänta dig bättre recensioner, eller dom är ju bra nog för att det är ideellt" vore det då inte bättre att göra något mindre amitiöst och riktigt bra?

Ähh, jag vet inte. Jag kanske har fel. Det är inte min avsikt att såra någon. Ta det för vad det är.

theo

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Walium, det handlar inte om att jag fiskar efter mer eller mindre "lov" om Trudvang. "

Det var inte det jag menade. Vad jag menade var att det finns gott om saker som uppväger en eventuell dålig eller osammanhängande recension (inte för att jag säger att den är varken det ena eller det andra, jag tycker inte att det är något fel på den.). Är du intresserad av våra synpunkter på era produkter så tror jag faktiskt du har större lycka på DoD-forumet.

"Ähh, jag vet inte. Jag kanske har fel. Det är inte min avsikt att såra någon. Ta det för vad det är."

Jag tror inte att någon tror att din avsikt var att såra. Visst kan recensionera vara inkonsekventa emellanåt, men det är nog ett problem som ligger rätt långt ner på Gardeners prioriteringslista.

Strunt i det här nu och surfa in på DoD-forumet. Där finns det gott om mysiga trådar inte minst tack vare Vitulv. Där kan jag dessutom närmast garantera att du är efterfrågad. :gremsmile:

Helmgast
Ett nick, ett forum, ett lösenord [OT]

Se till att använda samma lösenord. Dessutom kan du ju be om att få skicka't lösenordet till din mail, och du borde kunna använda samma mailadress.

Det är inte svårare än att komma ihåg ett telefonnummer. Och såna kan man ju flera av, åtminstone jag.

anth

Vetefan
Jag noterade just att recensioner, precis som andra artiklar, kan kommenteras.

Om jag läste en recension som jag inte höll med så skulle jag lägga in en kommentar om varför.

Om jag såg en recension som hade ett dussin kommenatrer som sa emot recensenten så skulle jag nog lägga mer vikt på kommentarerna än på själva recensionen.

Troberg

Sinister eater
men håll med om att en viss "standard" borde det väl ändå vara på betygen? jag menar en 3:a borde väl stå för något? om man samlar allt under samma tak borde det ju finnas en enhetlig syn på vilken nivå man ska upp på för att få ett visst betyg. Man kan ju (eller kan och kan..det kan man ju) inte ge betyg 3 på två produkter som skiljer sig avsevärt och uppenbart från varandra. Då är det ju bättre att skippa betygen och istället bra recensera boken utan betyg. Att kommentarer och reflektioner är ytterst subjektiva och aldrig kommer att vara något annat heller är jag medveten om och har heller inga synpunkter på. Men man borde inte betygsätta utan att ha en viss referenspunkt.
Ärligt talat föredrar jag recensioner som enbart är beskrivande, utan konstlade mätetal. På sin höjd kan man ha en lista med positiva och negativa saker, en sådan är lättare för läsaren att bedöma personlig relevans utifrån.

Troberg

Sinister eater
Är inte det här en rätt bra sammanfattning på din syn på saker och ting även när det gäller den resterande mänsklighet?
Nejdå, inom vissa smala nischer så kan det vara så lågt som 4 av 10.

Möjligtvis utom när det gäller Bilprovningen där 10 av 10 är idioter.
Nejdå, de är inte alla idioter. Deras chefsjurist är bra.