Nekromanti Angrepp på religon

Genesis

Ni dés ni maître
!Paxen said:
Att säga att nazister är helt dumma i huvudet och att dom bör antingen bli straffade eller förbjudna är en åsikt. Att däremot säga att dom är förtjänar att bli misshandlade eller rent av dödade, det är en regelöveträdelse. Antar jag iaf.
Jag är rätt säker på att om du sade att homosexuella/invandrare/moderater/tiggare är helt dumma i huvudet och att dom bör antingen bli straffade eller förbjudna så skulle det vara en rätt grov regelöverträdelse. Att säga det om nazister är också en regelöverträdelse, men en som inte bestraffas. Huruvida en regelöverträdelse bestraffas eller ej beror alltså på moderatorns egna åsikter.

Som sagt, jag menar inte att vi måste bestraffa attacker på nazister, men då bör vi ha en liten mening i regeln som säger "utom demokratifientliga personer, såsom exempelvis nazister", eller liknande, beroende på vad som nu är kriteriet. Att lämna det helt åt moderatorns godtycke gör det omöjligt att överklaga.

Ond bråd död

Swashbuckler
!Paxen said:
Att säga att nazister är helt dumma i huvudet och att dom bör antingen bli straffade eller förbjudna är en åsikt. Att däremot säga att dom är förtjänar att bli misshandlade eller rent av dödade, det är en regelöveträdelse. Antar jag iaf.

Det är likadant med alla andra partier eller grupper. Moderatorkåren brukar inte straffa dig för dina åsikter, oavsett hur dumma dom är, men när du går från att kritisera till att det blir rena hot, då brukar dom hoppa in.

EDIT: f ö så går det i uppfostran att man lär sina barn att man är snäll mot andra, inte slåss och inte är en jävla nazist.
Jag tycker det är lite oroväckande med alla inövade ramsor och sanningar. Nazismen känns som en halmdocka. Mest tycks det vara en grej man angriper för att det är ofarligt att angripa och för att det ses som universellt rätt och riktigt att göra det. Samma sak i olika grad med SD, amerikaner, moderater och kristna.

Cassius

Hero
Jag skulle säga att det borde vara en regelöverträdelse att vara uttalad nazist. Jag tycker inte att man måste visa hänsyn eller ge uttrymme åt personer som önskar livet av majoriteten av det här forumet.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
På grund av hejdlöst OT-ande låses diskussionen. Vidare åtgärder kommer att vidtas mot de som bröt mot de moderatorinlägg som tidigare skrevs.