Nekromanti Ankbild

kalcidis

Hero
Som vi alla vet så kommer det komma upp en sida om ankor till DoD6 ngn gång i framtiden. Jag tänkte att jag möjligtvis skulle kunna lindra väntandet lite hos alla våra fans som bombarderar oss med mails dagligen genom att lägga upp ett litet smakprov på en anka vid namn Gortfo (eller så blev det det efter att min 1-åriga kusin, Rebecka, pillrat på tangentbordet medans jag var i köket och drack vatten. Mysteriet är dock HUR hon lyckades pillra på tangent bordet).

Bilden ritades med blyerts och tog cirka 25 minuter att göra färdigt. Den färgades efter inscanningen med hjälp av photoshop.

Kommentera gärna! Ni får gärna också kommentera vad ni förväntar er från Anksidan. Även eventuella namnförslag uppskattas. Nuvarande namnet är Retorikum Anatinae. Alla förslag uppskattas

Frågor om sidan, ankbilden eller något annat kan skickas till kalcidis@hotmail.com

mvh
/joakim kalcidis

kalcidis

Hero
ankbild (den rätta bildlänken)

Länken fungerade inte. Här kommer en ny attachment. Jag antar att det var ä:et i bildens titel som gjorde att det inte fungerade.

mvh
/joakim kalcidis<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by kalcidis on 2001-07-01 22:40.</EM></FONT></P>

Hasse

Hero
Namnförslag

* Den sprängda ankan.

* Fjäderpennan.

* Ankehus

* Bland Ankor och Ankor

* Ankedot (syftar dels till anekdot men även till "dot.com" dvs en hemsida men historier och material om anker)

* ankdammen

* alrit (Ankornas Lika Rätt I Trudvang)

Kanske inte de bästa förslagen men de kan kanske ge ideer till riktigt bra namn som ni kan använda.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Baldyr

Hero
"Kommedia dell'anco"

Namnförslaget är hämtat ur Trakorien-modulen (Briors krönika) och har fördelen av att ha koppling till både officiellt DoD-/Ereb Altor-material, att det har med ankor att göra, liksom att det är underfundigt (ankor bör nästan ha en komisk underton - annars blir de lätt skrattretande, vilket inte är detsamma som rolig).

/Baldyr, som hämtat sitt namn från nämnda modul

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

Rickard

Urverk speldesign
Re: Namnförslag

(b)Ankomaten

Diaspován - från Ereb Altors spelarbok som har en notis om ankor. Betyder "ut ur ägget".

Den vite, den svarte, den brune - jmf "Den onde, den gode..."

Montagoriska havet.

Ett päron till anka

/[color:green]Han</font color=green> som gillade <B>Hasse</B>s "Fjäderpennan"

Hasse

Hero
Re: Namnförslag

Gillade Ankomaten, det var riktigt fyndigt, Ett päron till anka var bra det med.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd