Nekromanti ANKOR I TRUDVANG -NU ÄR DOM HÄR!!!

Bergting

Warrior
Hej!

Jajamen, nu har vi gjort det. Magnus Seter, Dan Algstrand och jag knåpade ihop den underbaraste rasen av de alla; ankorna.

På <A HREF="http://www.bergting.com/riotminds/dod6/ " target="_new">http://www.bergting.com/riotminds/dod6/ </A> finns dom för hämtning. Och för den som tycker det är trist med talande fjäderfän, finns det även ett delikat recept på nämnda varelser.

Ha det bra allihopa och lova att ni berättar för oss vad ni tycker om ankorna

Peter

theodåre

Veteran
Jag är säker på att när Jorges vaknar på måndag kommer han å det bestämdaste motsätta sig detta övergrepp på Trudvangs folk och fä. Dessutom kommer han med stor sannolikhet avslöja vem denna bluffmakare och wannabe som Måns Skanke är. Det ryktas nämligen om att de var bordsgannar när Jorges knåpade på det mäktiga och imponerande verket "Jorges Bestiarium"..och att en avundsjuk Måns Skanke helt enkelt hittade på historien om att det skulle finnas ankor i Trudvang för att få uppmärksamhet!
Vi på riotminds förnekar givetvis att denna ras överhuvudtaget finns i Trudvang, men kan ändå varken bekräfta eller dementera om stank...eh menar ankorna kommer att finnas med i Jorges Bestiarium.

Väntar själva tålmodigt på Jorges svar....på måndag!

RiotMinds

Bergting

Warrior
Hej igen,

Glömde nämna att alla bilder är högupplösta så om ni vill skriva ut med bra kvalitet så är det inga problem. Senaste versionen av Acrobat Reader behövs också, för den som missat det. Finns att ladda ner på samma sida.

Peter

PS. Och om nån gillar Nisses ankor bättre (ja, jag gillar dom också) så är det bara att använda dom istället för vår variant, eller hur? Vi tyckte bara att det var trevligare med ankor som inte såg ut som Kalle om ni förstår vad vi menar. Men jag blir inte sur om någon föredrar det "gamla" utseendet.

Nerosuferoth

Swordsman
Jag laddade ner alldeles nyss men har inte hunnit titta på det för jag rusade hit för att se om någon skrivit om det men jag är först HAHAHAHA!

Ankor! Ankor i Trudvang!

Nerosuferoth, vaddå glad?

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell

Hasse

Hero
Re: ANKORNA ROCKAR FETT!

JAAAA! De är tillbaka! Äntligen är det kokta ägget kläckt. ;-)
Underbar bild.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Måns Skanke

Veteran
Kom an bara!!!

Det är typiskt för Jorge att gömma sig bakom usla fasader. I alla år har han försökt bortförklara mina sensationella upptäckter, men som alla som läser min skrift (som kan vara svår att få tag på efter utrensningsaktionerna som Jorge själv ledde) lätt kan se är det ställt uom alla tvivel om att allt jag säger är sant, och även om jag inte har några vittnen att tala om, så garanterar jag att allt är självupplevt!

Nu ska jag bara hitta mina anteckningar om det där andra monstret... hmmm... var ligger nu boken... satans älvor... alltid ska de sno mina grejer...

Johan K

Gammal & dryg
Vad kan jag säga....

YES !!!!!!
Äntligen, där har vi det !! vad kan jag säga.... Jag tror inte att det finns nått annat än att säga: Bra jobbat !!!!!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Hasse

Hero
Nisse är nostalgi för mig men håller ändå med dig. Bergting är bara bäst. Stämningen i hans bilder är oslagbar.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Till forumet

Ankorna tillägnas alla er som finns på forumet, som ett tack för alla de fina orden vi fått om Vinterskogens Hemlighet.

Tack.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Ofeig

Warrior
Re: Till forumet

Den lilla "hemligheten" var ju riktigt bra, och den är ju mkt bättre i pdf-format!

Nu ska jag bara se till att få igång min sida...
Vill passa på att tacka alla som hört av sig med hjälp och uppmuntrande ord! Tack!

Jag hoppas att sidan kommer upp i beta i slutet av denna månad. Om det fortfarande är någon som vill hjälpa till så hör gärna av er, men maila inte, skicka ett mess istället. Det blir lättare att hålla reda på!

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

kalcidis

Hero
Bergtings bilder är bra MEN...

..jag nmste rkänna tt den perfekta ankan är ritad i den svarta regelboken. Så oerhört mkt känsla i dom ankorna. Men man kan alltid klaga och bergtings effort är faktiskt ruskigt bra. Så applåder!!!

//Kalcidis

Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ankors spridning

Ankor i Trudvang kommer alltså förhoppningsvis att dyka upp på Ofeigs anksida inom en snar framtid. Passa då på att ge era idéer kring ankorna och hur deras liv fungerar i Trudvang.

Frågor man kan ställa sig:
Vad äter de egentligen?
Vem är deras ledare?
Finns det andra typer av fågelmänniskor?

Och så vidare... nu har stenen börjat rulla... ni som älskar ankor, skicka era bidrag till Ofeig, så att han har massor att lägga upp på sin sida.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Skankes bestiarium

Ett förslag till RiotMinds (alt Berting): Skapa ett inofficiellt digitalt bestiarium

Om RiotMinds gör det så blir det väl automatiskt officiellt. Däremot kan det vara 'utanför' Trudvang, men fortfarande officiell DoD-produkt.

Nerosuferoth

Baldyr

Hero
beröm

Jag läste just texten och måste berömma upphovsmännen till ett underhållande dokument som torde glädja alla ank-fantaster därute. Själv sympatiserar jag egentligen med med alla som drar ett lättnadens suck för att ankorna inte kommer att bli en officiell del av Trudvang. Den inofficiella texten har samtidigt visat att ankorna faktiskt har en (om än liten) plats i Trudvang, men på detta vis slipper alla som inte gillar ankorna ha med fjäderfäna i sin spelvärld. (Och RiotMinds slipper producera något eget ankmaterial - det borde finnas viktigare saker att satsa resurserna på.)

Det enda jag egentligen inte kunde smälta var att andra intelligenta raser jagar och äter humanoida ankor! Det strider i alla fall med min syn på intelligenta varelser. Det tangerar nästan "kannibalism" och det är nog gott att ank-texten inte är en officiell DoD-produkt. (Vissa människokulturer praktiserar förvisso också kannibalism, men knappast för att människor anses vara en delikatess? Snarare rör det sig om rituella handlingar eller om en slags maktdemonstration där den förtryckte äter upp sin förtryckare. Vidare anses t ex hjärna av levande apa vara delikatess på sina håll, men nog är talande och tänkande ankor mer än primitiva apor i de övriga humanoida rasernas ögon?)

Alltså: en underhållande text med en aningen bitter bismak.

/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

Måns Skanke

Veteran
Problemet för ankorna...

...är att de sällan får en chans att förklara att de är intelligenta. Man skulle kunna tycka att det faktum att det går klädda i kläder skulle räcka, men tyvärr besitter inte alla människor den slutledningsförmågan att detta innebär att man gör en måltid av en annan intelligent varelse.

Det finns även dem som hävdar att ankors intelligens ligger närmare apor och delfiners, och då dessa utgör måltider för människor så skulle alltså ankan vara fritt byte. Om detta är en bortförklaring för att täcka upp det faktum att man är en blodtörstig galning som käkar andra intelligenta varelser eller om det är en legal förklaring må vara osagt.

Tack för din feedback. Skicka gärna detta även till Ofeig så att han kan lägga upp den på sin hemsida.

Måns

Nerosuferoth

Swordsman
Mer beröm

Även jag har nyss läst pdf-filen, och precis som de två tidigare produkterna till DOD6 är Ankor i Trudvang ett snyggt dokument med intressant läsning. Dan Algstrand är precis som Peter Bergting otroligt bra på sitt jobb! Jag gillar både ankornas historia och kultur. Jag hinner inte utveckla mig mer nu, men det viktigaste är sagt; Helt enkelt skitbra! Ska definitivt försöka spela anka någon gång!

Nerosuferoth

luxor

Veteran
Re: Bergtings bilder är bra MEN...

bästqa ankan någonsin är ankan i -81:an

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

luxor

Veteran
Re: Bergtings bilder är bra MEN...

bästa ankan någonsin är ankan i -81:an

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.