Nekromanti ANKOR I TRUDVANG -NU ÄR DOM HÄR!!!

luxor

Veteran
nähä...[nt]

det menar du inte...

:)

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Ofeig

Warrior
Re: Ankors spridning

Exakt!

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Acrobat [OT]

Vad är poängen med nya versionen av Acrobat? Man har ju effektivt utestängt folk som kör alternativa os och använder alternativa läsare som xpdf eller gv.

Finns det några tekniska finesser som gör att man måste använda version 4?

/Wilper - Som tycker att åtminstone rollformulären borde finnas i nått läsbart format.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Bergtings bilder är bra MEN...

"<EM>jag nmste rkänna tt den perfekta ankan är ritad i den svarta regelboken. Så oerhört mkt känsla i dom ankorna.</EM>"
Jag är böjd att hålla med. Det är känsla i den ankan men den påminner lite <EM>för</EM> mkt om Disney-ankorna med sina stora ögon.
Annars gillar jag bilden i "Kopparhavets Kapare" s.71.

Men jag håller med <B>Bergting</B> om att ankorna borde se ut sådär. Kanske med mörka ögon om man jmf m. "riktiga" ankor.
Förresten, <B>Bergting</B>. Du kanske inte tänkt på det eller vill ha det så men menyer och överskrifter är på engelska, annars en jäkligt snygg sida.

/[color:green]Han</font color=green> som fyller år idag

Bergting

Warrior
Re: Bergtings bilder är bra MEN...

Grattis!

Och tack för synpunkten. Ska fixa vid tillfälle. Apropå ankorna så är Dante numer expert på ankors fjäderdräkt och har tillsammans med Magnus tagit fram vad vi tror är det ultimata utseendet på ankorna =).

Ha det gott

Peter

Riddaren

Swashbuckler
Min åsikt är...

...fortfarande att ankor inte hör hemma i Trudvang...

Men med det utseendet som den bilden har kan jag kanske börja acceptera det, om än motvilligt. Den är klart bättre än bilderna som fanns i äldre utgåvor av DoD.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Sodivra

Champion
aaaahh... Harmoni igen..

Så trevligt att läsa från dig igen, Bergting! Man borde inte få uppoffra sig för andras uppträdanden. Eller.. Ja ni fattar.

Och ankorna är tillbaka! Utan ett enda klagomål! Harmoniiiiee..

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Kaoin

Veteran
Re: Acrobat [OT]

4:an finns till SunOS/Solaris/Whatever iaf. Printade Vinterskogen från en Ultra10 med SunOS 5.7 utan problem. :)

--
[color:red]"Everyone else reeked of agitation. The Asha'man only smelled...ready."</font color=red>

Rosen

Myrmidon
Bara en oviktig mini-detalj som jag kom att tänka på:
Under 'källor' i creditlistan så finns Sinkadus 2 med. Säkert att det inte var Sinkadus 3? Det fanns iaf en rätt stor ank-artikel i trean.

--
Åke

Nightowl

Champion
Om ank-artikel = artikel med ankor i, jo. Det var ett äventyr på Caddo (som beskrevs i samma nummer - den första biten av Ereb Altor) med maroderande piratankor ("QUACK! Låt dem gå på plankan! QUACK!"). Det etablerade konflikten mellan svarta och vita ankor, och introducerade f.ö. också det svarta ank-syskonskapet (bäst att inte upprepa tidigare misstag, eh?) QQQ (står, svjv för Quack Quack Quack) som vill, tja, göra mos av alla vita ankor. Jag tror smakpolisen raderat det från senare publikationer.
Storfot, piraten, kan komma därifrån också, men jag minns inte.

Nightowl

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Angående stavfel

Tjena! Skulle bara säga att jag kommer att fixa lite stavfel i texten (mest ord som fallit bort under mina klipp och klistra-övningar).

Äre nånting superviktigt som saknas, så kan jag tänka mig att lägga till det också, så länge det inte är allt för mycket text.

Frågan är alltså; är det något superviktigt som saknas som måste läggas till inför uppdateringen?

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Sinkadus 3 ska det vara, helt rätt...

...fixar det i uppdateringen. Det blev lite väl bråttom, och Peter stod och hoppade på mitt tangentbord för att det skulle gå ännu snabbare att släppa ankan... hmmm... jaja, tack för påpekandet.

M.

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se