Nekromanti Ankornas handbok

Dark_Maven

Veteran
Jag har hört olika rykten om att det skulle finnas en "Ankornas handbok" eller något liknande där det står om de olika ankraserna.

Någon som vet något om denna. Låter skit löjligt men ändå ganska coolt.

Sitor

Veteran
Vet bara att det finns en liten modul på ett par sidor vid namn "Ankor i Trudvang" om jag inte minns fel. Innehåller lite fakta om ankor, lite historier, regler samt ankor ala Bergting.

Har en känsla av att det inte var vad du sökte efter men det är alltid nått. Skulle bifogat om jag hade kvar den på datorn men tyvärr...

Johan K

Gammal & dryg
Finns det ??

Finns det verkligen en sådan bok ?? Har nog aldrig hört talas om det..
De gånger som jag vet att det beskrivits om mankor är ju i de gammla utgåvorna. Där spå var det väll typ 3 anksorter som nämdes.. Trro att det var vita, bruna & svarta ankor som nämdes där..

/ Johan K, som får flashbacks av sin gammla DoD-anka som var den fegaste lönnmördar-anka som någonsin funnits... :gremgrin:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nä, det skulle du inte alls gjort ...

… eftersom »Ankor i Trudvang« (som för övrigt kan laddas ner härifrån) på förstasidan innehåller texten: »Ankor i Trudvang« får skrivas ut eller kopieras och användas för eget bruk. Ingen vidareförsäljning eller annan distribution i någon form får ske utan upphovsrättsinnehavarnas godkännande.«.

Många som missar den där texten.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Och då frågar man sig...

...varför de där gubbarna Dante och Magnus är så grinig när det gäller nedladdning. Filen är ju gratis!

Jo, så här är det:

1. Vi vill gärna veta hur många nedladdningar som våra monster får, och det vet vi bara om de laddas ner från rollspel.com.

2. Vi tycker att rollspel.com är en bra sajt och vill uppmuntra andra att besöka sajten. Alltså lägger vi upp våra monster där. Om någon laddar hem monstren utan att gå till rollspel.com missar de denna emminenta sajt!

Så det är alltså inte bara det att vi är griniga gamla gubbar (vi har faktiskt aldrig ens träffat Ann-Margret), utan det finns lite andra skäl till att vi blir glada om ni laddar hem Ankor i Trudvang från rätt ställe, så att säga.

Tack så mycket!

Magnus

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tala för dig själv ...

jag är bara allmänt grinig.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"]Närå, jag bara skojar!</font></td></tr></table>

Nightowl

Champion
Allmänt OT...

Så det är alltså inte bara det att vi är griniga gamla gubbar (vi har faktiskt aldrig ens träffat Ann-Margret)...
Den filmen skulle varit mycket bättre med dig och Dante istället för Walter Matthau och Jack Lemmon... och Krille istf Ann-Margret...

Erik, ser det framför sig. :gremcrazy:

Zippo

Veteran
Underbara Ankor

Har aldrig sett något så otroligt oseriöst men ändå seriöst. Ville bara konstatera det. Blev så häpen när jag läste om dem(nyss)

Sitor

Veteran
Re: Och då frågar man sig...

Inte skulle jag väll någonsin få för mig något som att ni skulle vara "griniga gamla gubbar". Jag är ledsen för min miss och hoppas att ni kan ha överseende. Vanligtvis brukar jag vara väldigt försiktig med just "de där små texterna". Problemet var att jag inte besökt sidan i fråga sedan "Ankor i Trudvang" släpptes vilket måste vart något år sedan och hade inte lagt det på minnet.

Nåja, jag skall inte bortförklara mig men jag har full förståelse för varifrån texterna bör hämtas och skall i framtiden sprida detta budskap för att motverka misstag som mitt eget (eller arbeta som avskräckande exempel, hmm svårt val). :gremwink:

Far

Veteran
Beror på..

Om du menar en modul släppt av Äventyrsspel kan jag med stor säkerhet säga att den inte finns. Däremot kommer jag ihåg att det för ett tag sedan (way back) var snack här om att skriva en (seriös) modul som sedan skulle upp på internet. Den letar jag också efter.

Sök på Ankor eller något så hittar du nog (bl a) den tråden.

Johan K

Gammal & dryg
Cool modul !!

Bwhahahah !!
Fasen vilken cool modul ! Satt & smålog åt den hela tiden ! Gillar åxå de andra midulerna om orcher & draken. Mycket lästvärt & roande skrivning..

Liteot åxå... Den där slotterdraken ser ju ut som den har plockats direkt ur en seriestrip med herman Hedning ju :gremgrin:

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Cool modul !!

"Den där slotterdraken ser ju ut som den har plockats direkt ur en seriestrip med herman Hedning ju"

Inte konstigt, det är samma tecknare.

Apoqalypze

Veteran
Det finns väl med i en av utgåvorna av monster boken ank typerna...

Har spelat anka en gång tycker inte det passar in i fantasy....