Varulv Anmälan - Bybornas hövding

Sidd

”Bybo”
Promt:
Vem är ulv i den här tråden?
https://www.rollspel.nu/threads/anmälan-bybornas-hövding.84254/page-2#post-1287145

Svar:
• fjodorsenuba är en av de spelare som får flera röster tidigt i spelet, med kommentarer om att han “gör fel beslut” eller kan vara en potentiell “ulv” (varulv). Detta tyder på att han ses som en misstänkt av flera andra spelare  .
• Det förekommer också meta-diskussioner, där vissa påpekar att andra kanske manipulerar spelet utifrån eller är med på ett dolt sätt. Detta bidrar till förvirringen och spelets osäkerhet.

För att bestämma den mest sannolika varulven krävs dock ytterligare analys av hela spelgången och en förståelse för vilken strategi de olika spelarna använder. Om du vill ha en mer detaljerad genomgång kan vi försöka tolka specifika röster och deras motiveringar ytterligare!

Min tolkning: fjodde e jäkligt scum, det måste vara Bb7 som är med på ett dolt sätt och vi behöver motivera våra röster bättre 👍

fjodorsenuba

Krigarpoet
Uppenbarligen är en gång i månaden för lite spelande eller så måste vi sätta en maxgräns på veckor mellan omgångarna på 4 veckor eller nått...

Basenanji

Postd20modernist
Uppenbarligen är en gång i månaden för lite spelande eller så måste vi sätta en maxgräns på veckor mellan omgångarna på 4 veckor eller nått...
Okej, ser direkt att du försöker sätta en sgenda här i tron att vi ska tycka att du är en aktiv bybo! Handen på hjärtat Fjodor, hur mycket Asterix och Obelix har du läst egentligen? 🧐

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
@damogn : det här är lite av en oskriven regel, men som spelledare brukar man skicka ut en lista på vilka som är ulvar och vilka som har powerroll till alla veteraner (spelare med minst tio spel under bältet).

Det kan verka konstigt, men det här är ju ett rollspelsforum och ju mer information man sitter på desto lättare är det att rollspela att man inte vet något, och därmed skapa ett bättre helhetsspel.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
@damogn : det här är lite av en oskriven regel, men som spelledare brukar man skicka ut en lista på vilka som är ulvar och vilka som har powerroll till alla veteraner (spelare med minst tio spel under bältet).

Det kan verka konstigt, men det här är ju ett rollspelsforum och ju mer information man sitter på desto lättare är det att rollspela att man inte vet något, och därmed skapa ett bättre helhetsspel.
Sätt dig i skamvrån

Tycker mig minnas ngt om "bybor ska alltid tala sanning" och "ulvR ljuger"
Det luktat blöt voffe här ;)

Sidd

”Bybo”
Jag tycker det låter vettigt.
Är väl bara jag (å kanske möjligtvis @Vimes) som har bortåt 10 spel innanför västen så PMa mig damagon bara så ser vi till att byn äntligen SAMARBETAR för en gångs skull!🙏

Basenanji

Postd20modernist

Nästan rätt!

SL brukar skicka ut den här informationen till spelare som har 100+ spel under bältet (dvs @Vimes och @Basenanji).

Det har nämligen visat sig att det ändå inte spelar någon roll, Vimes blir ändå utröstad/siad i första rundan och Basenanji är så svårläst att det inte hjälper att han vet vem som är ulv mm.

Däremot är det till stort nöje för utomstående att se på när Vimes och Basse frustar och kränger av frustration!

Ps. Om du ”glömmer” att PM:a Vimes så är inte jag den som skvallrar! 😉

fjodorsenuba

Krigarpoet
Okej, ser direkt att du försöker sätta en sgenda här i tron att vi ska tycka att du är en aktiv bybo! Handen på hjärtat Fjodor, hur mycket Asterix och Obelix har du läst egentligen? 🧐
Alldeles för lite tyvärr.

damogn

Swordsman

Done. Alla veteraner har nu fått detta meddelande. Om du undrar varför din inbox är tom så räknade jag bara spelare med minst tio bra spel under bältet.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Jag har absolut inte tid att spela i december, eftersom vi alltid ska leverera handlingar sista veckorna där.

Med det sagt kommer jag säkert bestämma mig för att anmäla mig ändå, när det närmar sig.
Nu har jag hajpat upp mig genom att tramsa, så det är klart jag ska vara med.

Men jag har egentligen verkligen inte tid, så jag hoppas @Anthrox står vid sitt ord och nattmördar mig R1.