Varulv [Anmälan] Marinbiologkonferensen vid Devil Reef

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Kan vi inte få @Impetigo och @Octagonal att börja bråkanmäla sig igen?

Octa, Impe sa att det är superenkelt att vinna över dig när du är ulv för dina ulvtells är så tydliga att de syns även när skärmen är avstängd. Ska du verkligen ta det?

Impe, Octa sa att ditt byboarbete ligger på D- och att han vinner över dig utan att ens använda tangentbordet. Ska du verkligen ta det?

Octa, Impe sa att det är superenkelt att vinna över dig när du är ulv för dina ulvtells är så tydliga att de syns även när skärmen är avstängd. Ska du verkligen ta det?

Impe, Octa sa att ditt byboarbete ligger på D- och att han vinner över dig utan att ens använda tangentbordet. Ska du verkligen ta det?
Samt att den ena förlorsde ocvh andra vann förra gången :p

Sidd

”Bybo”

Hörde att båda har bacillskräck och misslyckades på Baddaren Grön förra marinbiologkonferansen. Troligtvis vågar ingen av dem vara med eftersom de var så totalt lost senast till skillnad mot undertecknad 😇

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Hur ska jag tolka att du @Hägerstrand efter att jag anmält mig 1) inte skriver upp mig som anmäld och 2) tipsar mig via @-tagg.

Basse, inte bara kränkt, utan kränkt
Det där ska du inte va ledsen för. Jag brukar använda sådana situationer till att metagröna mig. Så kan man susa som på små rosa puffmoln genom första par rundorna. Tills någon (ulv) plötsligt får hela byn att byta fot och det betyder a b s o l u t inte längre grön på något sätt.

Förlåt ett yngel. Hur funkar det hela (Varulvspel digital)? Ngn sorts snack på discord, eller är det helt foruminlägg/emailbaserat?
rent forumsposter här.... (och evcentuellt en chatt här beroende på roll)..... dety går snabbt att komma in i spelet, men man behöver lite hård hud som rookie innan man vant sig hur hårt man kan bli anklagad för saker, utan att man ens själv förstår varför :p

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Förlåt ett yngel. Hur funkar det hela (Varulvspel digital)? Ngn sorts snack på discord, eller är det helt foruminlägg/emailbaserat?
Allt sker här på forumet. Efter anmälningen kommer spelledaren skicka ut roll-pm till alla som anmält sig (som också är ett bra ställe att ställa frågor till SL på). En speltråd kommer sedan öppnas när själva spelet spelas, och ulvarna kommer även ha en PM-konversation de kan snacka ostört i. Utöver det får ingen kommunikation ske på andra platser typ. Speltråden har sen en fast tid då rundan tar slut, och när den tiden passerat får inga fler inlägg postas i den tråden och spelledaren startar inom kort en ny speltråd för nästa runda.
Sen finns det lite standardregler att förhålla sig till (som brukar postas tillsammans med spelstarten) för att begränsa en del sketchy scenarion, som att du behöver stänga av din onlinestatus här på wrnu, att du inte får redigera inlägg, att du inte får posta screenshots på din inbox med roll-pm etc.
Och varje spel har sen unika förhållningsregler, som vi oftast inte känner till innan spelstart.

Själva spelet sen går ut på att springa runt som vinbägande yra höns med 4D-schackteorier och kasta skit på varandra tills ulv-Octa har nattmördat oss allihop.

Själva spelet sen går ut på att springa runt som vinbägande yra höns med 4D-schackteorier och kasta skit på varandra tills ulv-Octa har nattmördat oss allihop.
Och redan här är Ant igång och spelar. Försöker placera tankar om att han är "god/ofarlig" redan innan spelet börjat, vilket inte behöver vara sant på en fläck :p