Brynolf said:
Jag röstar för att:
...vi kör anonymt. Mukwa och andra som av olika anledningar kan avslöjas pga tidigare aktivitet får gärna skapa nya konton om de orkar, men det behöver inte vara tvång. Själv skulle jag nog dra mig för det, då det verkar jåbbit.
...Man får reda på döda spelares sanna identitet
...ooga!
Låter bra.
Jag har gjort en passande lista med namn som jag delar ut i samband med spelstart.
Ulvar bör förstås få prata med varandra utan att behöva dölja sina identiteter sinsemellan.
Jag tänker inte göra det straffbart om man avslöjar vem man är, och jag tänker inte heller lägga in förmågor (för tex ulvarna) där de får fördel av att lista ut vem som är vem. Jag tänker att det nämligen kan vara något som hämmar folks spel: "Nej, jag skall nog inte skriva så glatt och trevligt som jag brukar, då listar varulvarna ut vem jag är."
Men om folk skulle tycka att just
det var intressant så kan man köra ett nytt spel i framtiden där vi gör fejkkonton och råkar illa ut om man listor ut vem som är vem. Kanske ett spel med spiontema... *ögonen börjar gnistra av roliga spelmöjligheter*
Nä, jag får lugna mig lite. Poängen med Varginfluensan är att testa släpande röster, med anonymitet som en rolig bonus. Ett fullfjädrat anonymspel - med knasiga förmågor och konsekvenser - får vara ett framtida projekt.