Vimes
Sillkung
Nu är det dags! Tredje delen i krovtårte-trilogin Varulvar på ett färdmedel. Det står just nu 1 - 1 mellan varulvar och bybor. Ska ulvarna ta hem spelet? Eller ska byn få revansch för förlusten på båten? Eller ska den tredje fraktionen klonka in en seger och göra hela spelserien oavgjord?
---
Spelstart 4:e april
Jag vill ha 10 spelare anmälda innan 1:a april.
---
Om upplägget:
Det här är alltså fortsättningen på "Varulvar på ett tåg" och "Varulvar på en båt". Detta innebär att "ju mer desto bättre" och att korvtårta är det godaste som finns. Det vill säga:
Helt nytt för detta spel är Vimes Fiffiga Slöjdsystem™. Flyplanet är fullt med föremål som fungerar som råvaror att slöjda* nya föremål av. Ett slöjdat föremål ger spelaren som har det nya förmågor!
Det och mycket mer (bland annat varulvar) på flygplanet alltså.
---
* Det är alltså vad som i folkmun kallas "crafting" vi pratar om här. Men eftersom jag vill att @Genesis ska vara med väljer jag att använda "slöjd" istället.
---
Spelstart 4:e april
Jag vill ha 10 spelare anmälda innan 1:a april.
---
Om upplägget:
Det här är alltså fortsättningen på "Varulvar på ett tåg" och "Varulvar på en båt". Detta innebär att "ju mer desto bättre" och att korvtårta är det godaste som finns. Det vill säga:
- en karta/spelplan att röra sig över
- många, kraftfulla och dolda förmågor
- fler fraktioner än bara varulvar och bybor
- specialregler och hemliga mekaniker
Helt nytt för detta spel är Vimes Fiffiga Slöjdsystem™. Flyplanet är fullt med föremål som fungerar som råvaror att slöjda* nya föremål av. Ett slöjdat föremål ger spelaren som har det nya förmågor!
Det och mycket mer (bland annat varulvar) på flygplanet alltså.
---
* Det är alltså vad som i folkmun kallas "crafting" vi pratar om här. Men eftersom jag vill att @Genesis ska vara med väljer jag att använda "slöjd" istället.