Nekromanti Annat chartest (WoT)

G

Guest

Guest
Re: Elyas... vem är Elyas?

Han som varit warder tills det vita tornet upptäkte hans förmåga att prata med vargar, då fick de för sig att han var darkfriend.

Ja jag skulle kunna översätta men jag vet ej terminologin i de svenska böckerna så det skulle bli konstigt.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb

Hm, ju mer jag tänker på det så känns han som en "Vit" fläck, vilket innebär att defenitivt är dags att läsa genom hela sviten böcker igen. Warder har jag dock en känsla av att de översatt till väktare, men jag kan minnas fel. Faen, dessutom ligger jag återigen efter i antalet utgivna böcker på svenska (som är dubbelt så många som orginalet)...

och de som sa att serien skulle vara slut. :gremfrown:

G

Guest

Guest
Re: Elyas... vem är Elyas?[ANT]

Snart är serien inte dubbelt så stor på svenska, elfte delen ska släppas snart, hur snart vet jag ej men förbeställningar går att göra på amazon.

hraufnir

Swordsman

Elyas Machera, wolfbrother and gaidin, warder of an Aes Sedai. The Aes Sedai is still alive and is thought to be of the Green Ajah.
Elyas was the man who met Perrin and Egwene after they were separated from the rest of the group by the trollocks in Shadar Logoth. He, and the wolves that followed him, helped the two youngsters wander ahead to Caemlyn to meet with the rest. He was never unfriendly, but never talkative about his past. It was he who told perrin about the gift.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">
Elyas reappears later and helps Lord Perrin Aybara of the Two Rivers as he marches with his army to help the Lord Dragon.

Some believe that the Aes Sedai that Elyas is still bond to is the (in)famous and legendary Green that helps/teaches Rand al'Thor later on in the story. Her name has slipped my mind right now...

</font></td></tr></table>

The message is in English because I don't want to try and translate the words and meanings into Swedish =)