Funktionen hittas via Arkiv -> Utskriftsformat... -> Marginaler -> Sidor -> Flera sidor, och sedan välj Bokvikning. Den ska finnas i Word XP (från 2002) också...Jag är ganska säker på att just den funktionen var ny i 2003.
Funktionen hittas via Arkiv -> Utskriftsformat... -> Marginaler -> Sidor -> Flera sidor, och sedan välj Bokvikning. Den ska finnas i Word XP (från 2002) också...Jag är ganska säker på att just den funktionen var ny i 2003.
Office XP... *ryys* ..den versionen trodde jag inte någon använde på allvar.Den ska finnas i Word XP (från 2002) också...
Jag tror att den kan vara en funktion i skrivardrivisen som Word använder, och att Word låter bli att visa den om skrivaren saknar funktionen. Ungefär som att den inte visar färgutskrift om man har en svarvit skrivare (fast av någon skum anledning så förhandsgranskar den fortfarande i färg, trots att MS själv säger att man ska förhandsgranska utifrån skrivarens egenskaper...).Humm, märkligt. Jag bad en polare som kör OfficeXP kolla upp om han hade Bokvikning under Utskriftsformat, vilket han faktiskt hade. Kanske kom den med något Service Pack?
Det låter som en kvalificerad gissning, men hur förklarar det faktumet att jag inte ens har någon skrivare inkopplad? Har i och för sig försökt installera en gammal Canon BJC-4300 utan att lyckats något vidare, så det skulle ju i så fall kunna vara den som ligger och pysslar fram bokvikningsfunktionen.Jag tror att den kan vara en funktion i skrivardrivisen som Word använder, och att Word låter bli att visa den om skrivaren saknar funktionen.
Du behöver bara drivisen, inte skrivaren.Det låter som en kvalificerad gissning, men hur förklarar det faktumet att jag inte ens har någon skrivare inkopplad? Har i och för sig försökt installera en gammal Canon BJC-4300 utan att lyckats något vidare, så det skulle ju i så fall kunna vara den som ligger och pysslar fram bokvikningsfunktionen.
Nix, det här ligger på Page Setup inte på Print eller Printer Setup och den dialogen ser helt annorlunda ut just runt det här alternativet (två checkboxar i Word2000 och en dropdown i Word2003). Dessutom använder mitt Word2000 och mitt Word2003 samma nätverksskrivare.Jag tror att den kan vara en funktion i skrivardrivisen som Word använder, och att Word låter bli att visa den om skrivaren saknar funktionen.