Nekromanti Annat system till Vampire

Blasphemy

Swashbuckler
Goooood eeeeeevening.... Som Greve Dracula skulle ha sagt.

Ska just till att spela klart den sista etappen av Fall of the Camarilla till Vampire the Requiem. Det har varit hackigt men rätt så kul och jag kommer garanterat vilja spelleda Vampire igen. Dock... jag kommer inte vilja spelleda Vampire med det systemet. Tycker att det är stelt, trist, tråkigt och tja... icke-fungerande på många sätt.

Förvisso skulle jag kunna ta det gamla systemet med sina tärningspölar men är lite less även det.

Så jag har en fråga om det är någon som har moddat Vampire till ett annat system - och om detta har funkat bra. Vet ju att det finns en gammal GURPS-modul - men hur väl funkade det egentligen?

Någon som har idéer, förslag eller erfarenheter så får ni gärna hojta till.

Genesis

Ni dés ni maître
Solar System är ju en klassiker för när man diggar ett spel men odiggar systemet. Har inte spelat det själv, men det är mäkta poppis.

Om jag skulle lira Vampire skulle jag utan tvekan sno reglerna från Don't Rest Your Head. Det är gjort med liknande idéer som Vampire påstår sig bygga på, men skrivet av någon som vet vad han sysslar med. Du har otrolig kraft att tillgå, men det är farligt att släppa lös den för mycket. Det är bara att byta ut Madness Talents mot superhjältekrafterna i VtM. Responses är ju redan Fight och Flight, alltså Frenzy och den där andra. Panic, eller nå't. Permanent Madness är helt enkelt att du förlorar mot din inre best, och om man förlorar all sin Discipline och bara har Madness, så ärman helt förlorad och är bara ett vilddjur. Exhaustion är ju i princip torpor. Går den i max så måste du gå i dvala. Och till sist så representeras spenderandet av Coins of Hope med att man gör något bra enligt den väg man följer. Klockrent!

Dessutom så är systemet trevligt för spelledaren, eftersom spelledarpersoner bara har ett enda värde: Pain.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det var ett gäng med forumiter som spelade WoD med Witchcraft-reglerna.

Arfert

Facit
ja det borde funka finfint... om man vill ha ett mer traditionellt system som ändå är bättre än det till WoD (enligt min smak).