Missla och nog så märklig!
Hmm, konstig karaktär...
tja skulle nog kunna nämna en del som spelats/spelas genom alla våra kampanjer. Men den karaktär som jag kommer nämna är nog den om inte konstigaste, så är han i varje fall den mest malplacerade
Det är en missla, som är en speleman och kallas Glädjesång (heter egentligen Drömfinn). Han har hamnat mitt i Sunariskogen, där han lever tillsammans med en grupp henéa alver. Och hans transportmedel är en ngt. skabbig och illaluktande gammal ulv (misslan tror dock bara att ulven är en "snällis-morris" = hund, om en stor sådan) som han räddade en ggn tidigare i livet. Och eftersom ulven ("Skrankelben") är äldre än honom så är ju seden den att den äldre bestämmer... så ulven bestämmer i många av lägena
Han är oerhört godtrogen o blåögd, och tror gott om alla... tills dom försöker göra honom illa el. ngn annan illa... men även då så försöker han tycka om dom.
I henéastammen är han omtyckt, då han framställer ett mycket gott och berusande starkcider... samt att han är en jäkel på luta och sjunga, och vet hur man skapar feststämmning (Japp!)
Han är dock oerhört feg, och hans specialité är att gömma sig om det blir strid... men han har gjort ett o annat hjältedåd, bl. a kastat en "solkula" (en sorts kula som var laddad med heliotropi... el. ngt.) på en urgammal vampyr som försökte döda oss alla. Brottades t.o.m med en annan vampyr, vilket höll på att gå illa (STY 5
) men min ulv räddade mig!
Ja, just det hans riktiga namn (Drömfinn) kommer sig av att han är en sanndrömmare... ngt han själv tycker väldigt illa om, då många av hans drömmar har varit väldigt otrevliga och hemska... så han tycker inte om att sova, och är därför ofta väldigt trött
Hans rykte har t.o.m nått de andra alverna, och av en alvädling blev han inbjuden att spela för hans "Majs-nät-honungen"... eller om misslan inte varit så oförstående, så hade han hört hans Majestät Konungen... och det är dit han är på väg nu.