Nekromanti Anorlunda karaktärer.

Bail

Veteran
:gremtongue:Låter som min egen spelgrupp har fåptt konkuranns angående konstiga karaktärer.

en av mina polare har en galning som är galenskapen personifioerad, han gör saker som skulle hannibal lecter, jack dá rippá, freddy krouger och jason att rysa...... :gremcrazy:

min bror har en 327cm lång jävla kraggbarbar med ett 250cm långt kraggsvärd. och har en rustning som är.....ja...... OND!!!
(tillhörde en deomfusrte som han dräpte, JA! dräpte. i en förbannad kyrka!) :gremwink:

och så har en sjujävla kall jävel (amor,heder och generositet 1!!!), han rockar på nästan alla vapen. och han kan kontrollera ellementen typ!!! ingen rolig lie har han......

jag däremot, förutom han jag nämnde tidigare så hadde jag en riktig svärdstok, han hade 4storvärd, ett kraggsvärd, ett melorsvärd, 2 slagsvärd och oh justja, ett storsvärd till.... :gremgrin:

åh nu glömde jag brosrans lille konstige missla, den jäckeln e 78cm lång (kort). har kortsvärd och bucklare. kan alstra magi och skjuta blixtrar, DEN JÄVEN SPÖADE 14 TIRRAKER och ca 2 GROTTROLL.!!!!!!! naturligtvis inte sammtidígt....

Jaggernaut

Hero
Re: Omöjlig karaktär.

Såvitt jag kan minnas så bar han nästan alltid sin tornerrustning var aldrig med i en turnering och smög sig på folk.
Eftersom han inte heller var en dvärgavfälling så blir ju det lite lurigt.

Robert G

Veteran
Kolla då min karaktär, som för övrigt heter Saninae(=mäktig magiker)
Han har 20-25 i ca 20 färdigheter, har 40 i PSY och VIL och 860 i rykte och kan varenda magi i EON II och Mystik & Magi.
(Har använt en husregel som jag hittade på Krilles hemsida.)
Slå de om ni kan!! :gremlaugh:

Mordeath

Veteran
Jag har en udda Rp i min spelgrupp (om man bortser från den gång då vi valde raser ur "monster och varelser" och på så sätt fick en grupp bestående av en tomte, en kentaur och en ynk som för övrigt gillade att sitta i silltunnor).

Men den här gången började vi iallafall lite seriösare, hur det sen utvecklades är en annan historia.

Hans Rp var en (om jag minns rätt) pyar alv men det var inte det som var speciellt med honom. Utan det var alla situationer han hamnade i och bestraffingen för det.
En av händelserna började med att han högg ihjäl en butiksägare, hittade en olaglig härva av barnslaveri, befriade barnen, misslyckades med att dräpa ledaren för härvan och fick på så viss en lönnmördare efter sig som följt honom genom alla äventyr.Dessutom så har han brännt ner ett värdshus och sedan gått och frågat ägaren om han hade någon öl att sälja. Denna dumma handling kostade honom ett öra. Dessutom dök lönnmördaren(en mordisk Missla med mantel och armborst) upp igen och placerade honom i sjuksäng

han har dessutom blivit skjuten två gånger i huvudet med pilar och har på något mirakulöst sätt överlevt detta. Han är också hatad av resten av gruppen eftersom att hans tanklösa handlingar ofta stält till det för oss. Resten av gruppen har misshandlat honom blodig mer än tre gånger, och min Henéa-alv har personligen knäckt två revben för honom. att han fortfarande lever det är vad jag kallar ett stort mirakel. Men vi får se hur det går i framtiden för Misslan dyker upp vid allt fler tillfällen och pilarna börjar att allt viktigare kroppsdelar.

Robert G

Veteran
Den husregel jag hittade säger att man får 50 extra enheter för vart hundrade år man levt. Plus en massa extra magnetuder. Plus en massa bakgrundsslag. Min alv är 6000 år... :gremgrin:
Han är dock aldrig speltestad (Vilket kanske är tur eftersom han är så överlägsen)