Nekromanti Anslagstavlan

Sodivra

Champion
Re: skulle kanske lagt in ett imo

Ja, och jag kanske skulle formulerat mig bättre. Vad jag menade med det sista stycket är att du kanske inte hittar något som gör vrållådan meningsfullt för dig, snarare än att du inte kan komma på vad som gör vrållådan meningsfullt överhuvudtaget. Blev lite missnöjd med det stycket redan när du skrev det.

Jag är alltså medveten om att du kanske skulle lagt in ett imo, fast mest verkade det som att du inte sett saken på samma sätt som jag. Speciellt när du formulerade dig på samma sätt som i premiärtråden.

Balderk

Swashbuckler
Jag själv...

... Använde anslagstavlan väldigt mycket ett tag, några månader kanske, just när den kommit och framåt. Det var väldigt roliga diskussioner vi hade där, jag snackade en jävla massa bronsålder med Kornella och en hel del skit också, som ej var rollspelsrelaterat alls. Ibland snackade vi om forumet, saker som hänt nyligen, olika trådar och personer. Men sedan upptäckte jag #rpgonline på ircnet så då gick jag över till att använda det och sedan dess har jag knappt satt min fot på anslagstavlan. Lite synd kanske eftersom alla som hänger där inte hänger å #rpgonline, men där hänger det fler och dessutom är IRC så överlägset anslagstavlan att det är värt det.

Men jag har en del härliga minnen från den så för det är jag tacksam.

/Balderk

Sodivra

Champion
Tja, fast liksom man kan trycka texten i en bok i ett bättre format, så skulle man ju kunna tänka sig folket i vrållådan hängandes i en irckanal istället

Jag tror faktiskt inte det.
Stammisarna i lådan känner till irc, och hade det funnits ett sug efter en kanal hade det bara varit att slänga upp den. Poängen med lådan är ju att den är annorlunda från mIRC. (Okej, hälften av poängen är folket och innehållet, som inte skulle förändras, men om det skulle inte förändras så spelar den poängen ju heller ingen roll)
Lådan är lättare att hitta för nya och det går att läsa backloggar och hålla långa samtal som andra kan hoppa in i. Att lådan är "segare" behöver inte nödvändigtvis vara dåligt, jag är faktiskt tacksam för det (även om det är en begränsning) eftersom man skriver långsammare då, som en blandning av forum och chat.
Precis som större stil och snabblästhet inte automatiskt är fördelar för alla, om vi ska fortsätta bokliknelsen.

Muggas

Hero
Själv tycker jag att vrållådan är bättre än irckanalen många forumister hänger på, eftersom det är lite lugnare - Långsammare, inte lika mycket folk, inte lika utflippat. Jag säger dock inte att jag gillar lådan bättre än irc - Det är fortfarande olika stilar som passar för olika saker.

Precis. Håller med. De få gånger lådan varit överbefolkad, har det varit svårt att komma till tals. Ett begränsat antal närvarande åt gången är optimalt för lådan.

Det är förresten min avslutande punkt: I lådan så vänder jag mig inte till alla med tankar, utan till vissa specifika personer jag känner - Som hänger mycket i lådan, och utgör en stor del av den.

Kloka ord. Lådan är för individer till individer, forumet för individer till "den stora massan".

Muggas

Hero
Re: Vrålrutan är bäst

Trådstartaren Muggas tittar in lite till och från nu på senare tid och mycket riktigt så har han gått från "relativt okänd" till "schysst filur som jag uppenbarligen har en del gemensamt med i åsiktsväg".

Åh, det värmer mitt gamla trötta hjärta... Du är en trevlig prick själv! :gremwink: Men du har helt rätt, i vrålisen uppmärksammar man forumpersonligheter och i och med att man lär känna folk bättre, tror jag att man även tenderar att uppmärksamma individers inlägg i större utsträckning. På så sätt förstärker vrålisen forumet...

När jag dessutom lyckas få folket att snacka d12 med mig så lekar livet. Jättetack till alla som står ut med mitt d12-snack i vrålrutan, jag älskar er alla

Äsch, var inte blygsam, d12 är en bra och underhållande serie. Hävda din förträfflighet! Flux, du är en riktig hedersknyffel som lägger ner din själ och din fritid för att roa oss övriga forumiter! :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Re: Jag själv...

Kan ju hålla med om att #rpgonline är klart snabbare & minst lika trevligt som vår kära vråålruta..
Men på nått sätt så är det ganska trevligt att vara där åxå.. Man har ju träffat en hel bunt med ttrevliga personer just i vråålrutan, som inte är på #rpgonline..

/ Johan K, som borde ta & städa nu..

walium

Ganska töntig, faktiskt
Anledningen till att jag besöker vrålrutan, som vi invigda kallar den, är sällskapet. Många forumiter har jag lärt känna enbart genom vrålrutan och vissa andra har i stort sett begränsat sina forumaktiviteter dit. I vrålrutan är alla välkomna oavsett hur många inlägg de har skrivit.

Gardener

Champion
Precis. Till skillnad från de vanliga forumen där man måste minst ha 1000 inlägg för att kunna skriva något.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Precis. Till skillnad från de vanliga forumen där man måste minst ha 1000 inlägg för att kunna skriva något. "

Klart man kan gode herr Gardener, men visst måste du hålla med om att en skribent som vistats en längre tid på forumet och skrivit ett antal tusen inlägg får lite mer uppmärksamhet än en fullständig nybörjare? Om inte annat så för att han lärt känna andra forumiter under sina år på wrnu. Men det här är ändå ett härligt och väldigt tolerant forum, så jag hoppas att du inte tog illa upp.

Netfeed

Swashbuckler
Re: skulle kanske lagt in ett imo

jo, men eftersom jag imo inte ser någon använding förutom för folk som inte gillar irc, när det finns en bra fungerande kanal så, ja du kanske fattar, då ser jag ingen poäng i det hela men det är ju som sagt imo

//Netfeed, försöker vara övertydlig

Sodivra

Champion
Ja?

Det var ju det jag sa. Var jag så övertydlig att det blev svårt att förstå?

Eller så kanske det bara inte funkar att reda ut och förklara sina tankegångar i efterhand. Folk brukar missförstå det.

När jag skrev "Ja, och jag kanske skulle formulerat mig bättre." så menade jag INTE att jag tyckte att du svarat fel, utan att eftersom du svarade genom att skriva vad mitt sista stycke handlade om, men med andra ord, så borde mitt sista stycke ha varit rätt dåligt formulerat och svårförstått.

Kolla, nu gör jag det igen..