Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

Paal

Imaginär fantast
På sista tiden har jag tecknat en massa olika rustningar till vårt rustningsprojekt till Drakar och Demoner. Kul övning i sig själv, men inget jag gör om i första taget.
IMG_1553.jpegIMG_1553.jpegIMG_1554.jpegIMG_1554.jpeg

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag är inne i en retro-warhammer-fas, och suget att måla gubbar börjar bli väldigt starkt. Idag nöjde jag mig dock med att rita en gubbe.

Firstborn_web.png

Ens gubbar måste ju målas om man ska få spela med dem, därför klev jag utanför min komfortzon och plockade fram färgpennorna 😮

IMG_5475.jpeg

Basenanji

Din favoritulv!
Okej! Nu har jag blivit biten av idén att jag ska spendera mer tid med att läsa, göra musik, skapa, skriva...än att dumt scrolla på en telefon elelr läsa av en skräm. Det är ju en ganska fånig idé eftersom mycket av kreativt arbete involverar skärmar och...sociala medier som rollspel.nu t ex, men jag har inte påstått att jag är en konsekvent varelse som endast handlar rationellt. :) Jag vill ändå pröva.

Så ja, jag har dammat av mina akvarellfärger, har börjat skissa upp en novell, börjat skriva lite musik igen. Det behöver inte bli något, det är kul att hålla på och gott så.

Och jag vill också måla och rita lite, varpå jag hittade den här videon:

25 övningar alltså? Som ska göra mig bättre? Fantro't, men vi kan väl pröva som alternatvi till att beundra mixologer på Instagram och Risings poster om monster här på wrnu.

(Jag lägger alltså länken här för att kunna hitta till den om jag skulle behöva i framtiden. Är jag modig nog får ni se mina försök att utvecklas, vi får se!)

Okej! Nu har jag blivit biten av idén att jag ska spendera mer tid med att läsa, göra musik, skapa, skriva...än att dumt scrolla på en telefon elelr läsa av en skräm. Det är ju en ganska fånig idé eftersom mycket av kreativt arbete involverar skärmar och...sociala medier som rollspel.nu t ex, men jag har inte påstått att jag är en konsekvent varelse som endast handlar rationellt. :) Jag vill ändå pröva.

Så ja, jag har dammat av mina akvarellfärger, har börjat skissa upp en novell, börjat skriva lite musik igen. Det behöver inte bli något, det är kul att hålla på och gott så.

Och jag vill också måla och rita lite, varpå jag hittade den här videon:

25 övningar alltså? Som ska göra mig bättre? Fantro't, men vi kan väl pröva som alternatvi till att beundra mixologer på Instagram och Risings poster om monster här på wrnu.

(Jag lägger alltså länken här för att kunna hitta till den om jag skulle behöva i framtiden. Är jag modig nog får ni se mina försök att utvecklas, vi får se!)
Du är hemskt välkommen till tråden Vi lär oss teckna - en tråd om hur man ritar om du vill.
Den typen av videos med övningar etc är ju precis sådant som tråden är till för!

Det här har jag inte ritat, istället så har jag denna vecka fått dille på Blender så har suttit med det massor.
Att göra donuts är kanske den vanligaste nybörjar-kursen i Blender, och när man väl kommer igång är det väldigt kul!

donuts2.jpg