Nekromanti Anti Grav

Magnum_UBBT

Warrior
Anti Grav principen är något som ofta används och man hittar den i stort sätt alla SF filmer. MEN, är det någon som har en kvalificerad gissning eller förklaring på hur f-nskapet fungerar? Teoretiskt och praktiskt. I vissa spel (typ 40k) så har den formen av en platta men kraften som skulle behövas är ju gigantisk.

Några ideer....Någon?

hatten

Swashbuckler
Re: Hatten förklarar medans han svävar bort!!!

Anti-Grav bygger på den principen att det finns "Gravitioner" en form av energi som finns i allt fysiskt ju högre massa ett föremål har desto mer gravitioner finns det i föremålet.
Och det är det som gör "tyngd"
Anti gravitation bygger på principen att man allstrar "AntiGravitioner" i föremålet som man vill få tyngdlöst och därmed sliper man tyngd.. man skapar en Negativ tyngd.. .

Det är i alla fall en av principerna.

Andra versioner och teorier finns
då man alstrar en annan tyngd ovan objektet som upphäver den tyngd källa som finns Nedanför objektet. ( man kan på så sätt accelerera ett föremål genom att få det att falla genom kosmos..

Sen kan man säga att om du vill läsa mer om teorier så läs på denna sida..
http://www.npl.washington.edu/AV/av_index.html Den rular.. Allt du vill veta om Warp, om Hyperspace om antigravitation och annat UR en strikt vetenskaplig synvinkel..

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

Magnum_UBBT

Warrior
Re: Hatten förklarar medans han svävar bort!!!

Hygglo!
Kruxet är nämligen att jag försöker att klura fram ett "framdrivningssätt" som man kan ersätta vertolen med, ingen ny tanke (Ish know) but ändå.

Om man nu alstar negativ tyngd, hur påverkar det då marken under fordonet.

hatten

Swashbuckler
Re: Och där om tvistar vi lärda

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Om man nu alstar negativ tyngd, hur påverkar det då marken under fordonet. <p><hr></blockquote><p>Bra fråga..

OM den negativa tyngd man alstrar blir som ett fält RUNT det objekt som man vill få tyngdlöst så kan det tänkas att andra saker INUTI och RUNT omkring blir tyngdlösa.

OM den negativa tyngd uppkommer genom att man alstrar en konstgjord tyngd Ovan objektet och sätter den mitt mellan två lika tunga gravitionella krafter. DÅ som blir det automatiskt ett område där tyngdlagen är 0.
Och saker som far Ovan kan börja ramla UPPÅT och saker under börja ramla neråt men söligare..

OM den negativa tyngd uppkommer genom att Objektet som ska bli tyngdlöst laddas med antigravitioner som tar ut effekten av gravitioner så blir det ingen effekt vad gäller tyngdlöshet.

Där emot föremål Inuti objektet ( passagerare om Objektet är ett fordon ) lär känna sig tyngdlösa.
Det går att lösa i sin tur men hjälp av antagligen articifiella gravitation antaglien genom att man inuti fordonen alstrar gravitoner vid golvet.
Eller genom att man alstrar ett kraftfält som pressar allt i fordonen mot golvet. ( Ungefär på samma sätt som tyngdlagen gör på jorden )
Den metoden är nog mest praktist tror jag. MEN rolig effekt kan nog upptstå om man sätter en penna UNDER skydd från kraftfältet av exempel viss ett bord så kommer den kunna sväva där.. *ler*..

i och med att tyngd och acceleration är besläktade krafter så kommer man nog inte känna av någon G kraft vid hastiga accelerationer och då blir den enda begränsningen på HUR snabba svängar ett fordon kan göra. Blir HUR bra matrial fordonen är byggt av..
WOW en Jumbojet som svänger 180 grader.. *ler*

G

Guest

Guest
Re: Och där om tvistar vi lärda

En annan rolig fråga är vad som händer med tex andra bilar som flyger under din bil... :C)
Sedan får du nog hitta på något annat än "antigravitoner" en partikel och dess anti motsvarighet dödar juh varandra... så om du börjar spruta ut en massa antigravitoner så kommer du få en smäll som får halva solsystemet att försvinna... :C) så det blir bara att hitta en normal partikel som har motsatta egenskaper mot gravitonen... dessutom är jag inte säker på att det fungerar gravitonen är juh en kraft förmedlare så då måste det finnas en kraft som är mottsatsen mot gravitation...
Och vad tror du händer när din motor börjar spruta ut en massa antigravitoner? hela din bil kommer att slittas sönder på grund utav de antigravitionellakrafterna... :C)

Mvh Ezzy

hatten

Swashbuckler
Re: Inte riktigt

Du tänker på Anti matreria..
Anti Gravitoner funker enligt teorin på ett annat sätt.
genom att teorin om Gravitioner säger att det mer är en form av energi än det är partiklar så om man alstrar anti Gravitoner så kommer det bara neutralisera gravitationen i det objekt som man laddar med anti Gravitation.

Sen effekten av antigravition är direkt beronde av HUR stor massa som man vill göra tyngdlös ju störe massa/område desto mer energi krävs det för att få 0G.

G

Guest

Guest

:C) vad jag menade var typ att det kan bli lite svårt att hita en kraft som typ är antigravitation... :C)

Mvh Ezzy

Deminus

Veteran

Vist blir det svårt att skapa en kraft, men för att det ska bildas antigravitation så behövs det bara en kraft som värkar åt motsatta hållet som gravitationen.

Hade tidigare skapat ett rymd rollspel där skeppen drevs av 6 artificiella svarta hål (N,S,Ö,W,Upp,Ner) placerade mellan 2 kraft fält, Där det yttre låg bundet till skeppet medan det inre bands till skeppet,
Alltså gravitationen drog det inre fältet mot sig och med det drogs även skeppet som sedan skapade det yttre fältet för att skydda rymden runtom från gravitationen.(nu då man är äldre och visare så förstår man att skeppet inte skulle ta sig någonstans då hålen även skulle dra i det yttre fältet och därmed ta ut varandra.

Har någon tänkt på att vid ett svart hål så borde partiklar färdas snabbare än ljuset då S.H. har så hög gravitation att inte ens ljus kan ta sig ut från det, dess utom så borde ljuset som färdas mot S.H. först har sin hastighet + sin ökade från gravitationen av det S.H. medföra en gigantisk hastighet…….

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Anti Grav. Varför det?

Bara en fråga: Varför började ni snacka om det här?
Anti-Grav teknologi finns väl inte i N2?
Vad jag hade för mig finns bara Vektorjet-fordon, och dom använder ju inte Anti-Grav teknolog.
Isåfall platsar det nog mer på något annat forum.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Flyby

Veteran

En partikel kan inte färdas snabbare än ljusets hastighet. Det beror på att ju högre hastighet en partikel har, desto mer energi behövs för att accelerera partikeln. För att en partikel ska uppnå ljusets hastighet så måste man tillföra en oändlig energi. De enda partiklar som är undantagna från detta är just fotoner, vilka bevisligen rör sig i ljusets hastighet. Det är enligt en teori som Einstein framlade i början på seklet, och som under senare tid har bevisats av empiriska studier.
Ljus kan inte heller färdas snabbare än 300.000 kmph. (egentligen 299.9xx kmph)
Varför det är så här vet jag dock inte, och jag tror inte någon annan gör det heller.

// Flyby

seinet

Swashbuckler

Deminus

Veteran

Vist under normala förhållanden så måste jag hålla med dig men svarta hål är inte normala förhållanden vi talar om en kraft som är så stor att den kan fånga in ljuset och tvinga den att byta riktning ( jag vet det kan en spegel med) så den borde även kunna accelerera ljuset även om det bara skulle vara några 100m/s över max farten.

Flyby

Veteran

Jag väljer här att anta ljusets hastighet till det något avrundade 300.000 kmps.
Ett svart hål har inte en så stor gravitations kraft att det kan accelerara ljus. Ljusets hastighet är konstant, dvs. hastigheten är alltid lika med 300.000 kmps relativt något annat.
Ett exempel. Säg att ett tåg åker med 100.000 kmps längs en räls och en foton åker förbi. Fotonens hastighet är F och tågets hastighet är T och fotonens hastighet relativt tåget är lika med H. Då gäller inte att H=F-T. Fotonens relativa hastighet blir lika med F (300.000 kmps) oavsett T. Alltså gäller H=F. Det beror på att ljusets hastighet är konstant, vilket Einstein och C/O upptäckte.
Beroende på detta är det föga troligt att ljus kan accellera över den konstanta hastigheten.
Ljus står ovan fysikens lagar skulle man kunna säga.

// Flyby

Flyby

Veteran

Ljusets hastighet antas (avrundat) vara 300.000 kmps. Det har du rätt i. Men hastigheten är mer exakt just under 300.000 kmps. Men lekmän som vi kan nog nöja oss med det avrundade talet. Jag ber om ursäkt för all eventuell skada min felskrivning kan ha orsakat.

// Flyby