Har ju inte haft en SL, sen Spelare, i samma äventyr situation. Dock så har jag varit spelare i två olika grupper där äventyret Svavelvinter spelades.
Turligt nog så var det så pass långt mellan gångerna (en kanske en 15 år mellan) så att jag glömt en hel del (och inte kom ihåg dem heller medan jag spelade), så att där var bara några få grejer som jag faktiskt kom ihåg. Det var inte samma SL heller, vilket ju kan ha effekt på hur ett äventyr format sig lite.
Jag gjorde mer eller mindre som Rangertheman gjorde, att jag försökte tänka på hur min karaktär skulle lösa situationer. Och om det då råkade vara på samma sätt som min tidigare gång, so be it... men jag försökte se till att jag dubbelkollade det så att jag inte bara meta-spelade.
Det var mest utav en ren händelse att min karaktär som jag hade denna andra gången var rätt lik min tidigare i vilka typ av krigare han var (jag visste inte att vi skulle spela Svavelvinter)... turligen nog så hade de olika typer utav personlighet och sådant, så deras lösningar på vissa problem var ju inte alltid den samma... de var båda lite utav gruppens "Tank" dock (huvud utrustning för båda mina karaktärer var svärd och sköld kombinerat med någon typ utav heltäckande tyngre rustning).
Utav en ren händelse så tyckte de andra spelarna att min karaktär skulle vara den som plockade Nabakos också (vilket var vapnet som min Riddare Rhodryn Callahorn då hade plockat i min första spelomgång med Svavelvinter), för det var ca den typen utav svärd (enhänta) som just denna nya karaktären tenderade använde. Nabakos var ju vapnet som jag ville att min karaktär skulle ha också, men jag ville inte vara den som bestämde det, just pga min vetskap om vapnena som fanns tillgängliga att få tag på i Svavelvinter. Så när det var dags att bestämma detta så höll jag mig medvetet lite i backgrunden medan det hände ("Min karaktär håller koll på ingången medan de andra söker igenom rummet", eller något åt det hållet... han var ju trots allt Tanken i gruppen), där jag kände att jag var ok med en situation där min karaktär inte blev tilldelad något utav vapnena. Men gruppen gav min karaktär Nabakos, så jag var glad.
Samtidigt så låg jag ju redan i en position där jag medvetet lät de andra 3-4 spelarna göra en större del utav besluten så ofta som möjligt, just för att jag inte ville på något sätt råka "ta över" i gruppen pga mina då ca 18 år's erfarenhet utav rollspelande, medan de flesta andra hade inte spelar rollspel i mer än 1-2 år som mest (deras standard SL hade några år fler än de andra, medan han som SL'ade Svavelvinter har en ca 2-4 års mer erfarenhet än vad jag har). Det hände några gånger här och där att jag tog över, men allt som oftast så hände det mer pga att jag hade givit förslag på lösningar som min karaktär antagligen skulle kunna ha kommpit på, och för att de andra spelarna hade tyckt att mitt förslag var bättre än de saker som de hade tänkt fram.
Det är lite utav en balansgång sådant där. Att inte ta över på något sätt pga att man har långt mycket mer erfarenhet med, och kunskaper om, spelet än vad de andra spelarna kanske har.