Nekromanti Antivirusprogram till win98

Björn den gode

Swashbuckler
Min bärbara dator har fått för sig att den inte vill gå ut på internet så min gamla stationära åkte fram ur garderoben. Nu är bara problemet att jag garanterat har virus på den, och att det inte verkar som att någon av de stora gratisprogrammen (avg, avast) stödjer win98 (avast slutar den här månaden och drar dessutom väldigt med resurser).

Vad finns det som jag kan skaffa, det får gärna dra väldigt lite resurser, och gärna vara gratis men det är inte ett krav.

Hoppas att någon av alla datanördar här har en bra åsikt till mig :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
NOD32 version 2.x fungerar alldeles ypperligt på windows 98, har för mig att de fortfarande uppdaterar sig också.

krank

Jarl said:
Jag trodde vi ogillade trådnekromanti :gremwink:

Först och främst gillar jag trådnekromanti, och sedan: huh?

Jarl

Hero
Det är ju uppenbart en urgammal tråd; ingen använder win98 längre :gremwink:

krank

Jarl said:
Det är ju uppenbart en urgammal tråd; ingen använder win98 längre :gremwink:
Jag funderar iofs på att lägga in '98 på en 450mhz:are jag fick av en moster härom månaden, så snart jag utrustat skiten med ett billigt och bättre chassi och kanske en 14" (eller lägre) plattskärm...

Möller

Hubert Hortlax
Annars finns ju t.ex. xubuntu som nog borde fungera även på en såpass gammal dator.

Björn den gode

Swashbuckler
Tyvärr verkar det inte finnas så gamla versioner kvar på deras hemsida, finns bara ver 3 och framåt och ingen av dom ska fungera med win98. Annars verkade det länge som ett bra tips.

krank

Björn den gode said:
Tyvärr verkar det inte finnas så gamla versioner kvar på deras hemsida, finns bara ver 3 och framåt och ingen av dom ska fungera med win98. Annars verkade det länge som ett bra tips.
Ah. Jag har bara ett gammalt installationsprogram som jag sparat på sedan den gamla goda tiden, är inte helt förtjust i NOD's nyare grafiska gränssnitt.

Björn den gode

Swashbuckler
Ja... det kan ju tyckas så fast om man går in och läser på systemkrav så står det:
Systemkrav
Processorer som stöds: Intel eller AMD x86/x64
Operativsystem: Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows XP (32- och 64-bitarsversioner), Microsoft Windows Vista (32- och 64-bitarsversioner), Microsoft Windows Server 2000 (32- och 64-bitarsversioner), Microsoft Windows Server 2003 (32- och 64-bitarsversioner), Microsoft Windows Server 2008 (32- och 64-bitarsversioner)
Minne: 44 MB
Diskutrymme (hämtning): 28 MB
Diskutrymme (installation): 35 MB
så jag tror dom har glömt att ändra just på försäljningssidan.

Jarl

Hero
Björn den gode said:
så jag tror dom har glömt att ändra just på försäljningssidan.
Mm, tror att skandinaviska återförsäljaren inte har den produkten. Eset:s huvudhemsida listar ju en "legacy"-version som är specifikt för win9x.