G
Guest
Guest
På den senaste tiden har min dator låtit väldigt mycket. Hårddisken har stått och tuggat även när datorn inte ser ut att göra något, dessutom blir den periodvis extremt slö. När jag loggade in på wrnu för några timmar sen såg jag att bannern längst upp, som normalt sett brukar göra reklam för Gothcon eller någon spelaffär, idag gjorde reklam för en skidresa till Frankrike. Dessutom började popups dyka upp på sidor som normalt aldrig har något sånt trams.
Av de här indicierna har jag kommit fram till slutsatsen att jag har något obehagligt virus. Jag har Avast-antivirus och Windows Defender och inga av dessa hittar något.
Så frågan är: finns det några skitbra och gratis antivirusprogram? Och hur fan undviker man skiten i framtiden?
Av de här indicierna har jag kommit fram till slutsatsen att jag har något obehagligt virus. Jag har Avast-antivirus och Windows Defender och inga av dessa hittar något.
Så frågan är: finns det några skitbra och gratis antivirusprogram? Och hur fan undviker man skiten i framtiden?