Nekromanti Användarkonto raderat …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Användaren Lexx har på egen begäran fått sitt användarkonto raderat.

Dimfrost

Special Circumstances
Det vore ju inte första gången i så fall (snarare fjärde), men jag är rätt säker på att det är emot reglerna.

Dante

Staff member
Dimfrost said:
Det vore ju inte första gången i så fall (snarare fjärde), men jag är rätt säker på att det är emot reglerna.
Nä, det tycker jag väl inte – så länge han inte skapar en ny användare innan kl. 15.32, 28 november.

Är en användare däremot avstängd är det mot reglerna att posta under annat namn.

Gardener

Champion
Tekniskt sett inte, eftersom han inte har något konto längre så blir det inte dubbla. Han är ju inte bannad. Iofs, det är inte jag som har skrivit reglerna, så det är bara min personliga tolkning.

Dimfrost

Special Circumstances
Ja, det var inte avstängningen jag tänkte på, utan detta att man inte ska ha flera identiteter. Den gamla identiteten finns ju noga räknat kvar i och med att inläggen är tillskrivna dess namn. Att radera sitt gamla konto och börja posta under ett nytt känns lätt bedrägligt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dimfrost said:
Ja, det var inte avstängningen jag tänkte på, utan detta att man inte ska ha flera identiteter. Den gamla identiteten finns ju noga räknat kvar i och med att inläggen är tillskrivna dess namn. Att radera sitt gamla konto och börja posta under ett nytt känns lätt bedrägligt.
Å andra sidan vill jag väl minnas att det inte är mot reglerna att ha flera användare. Det kom upp när Dnalor låtsades vara Johannes Climacus där ett tag.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag förstår bara inte varför man skulle vilja radera sitt konto, för att skapa ett nytt under annat namn?

Dante

Staff member
Dimfrost said:
Att radera sitt gamla konto och börja posta under ett nytt känns lätt bedrägligt.
Nja, inte mycket mer bedrägligt än de glömskon som är borta ett tag och under tiden hinner ominnas sina inloggningsuppgifter och därför skapar ett nytt konto och låter det gamla ligga i träda.

Och »bedrägligt« förresten? Vad skulle någon ha att vinna på att göra så? Fröjden i att sitta hemma på sin kammare och skrocka »Hehehe, nu har jag allt lurat dem! Ingen anar att det är jag.«?

Liksom – det finns mängder av användare som vi inte har en aning om vilka de är i verkligheten. Och varför skulle vi? Rollspel.nu tillåter nästan fullständig anonymitet om någon skulle vilja (bortsett från en fungerande epostadress, samt att vi har koll på vilket IP-nummer folk postar från).

Att det sen, enligt min personliga uppfattning, är ganska töntigt att ha flera användarkonton och använda dem som om man vore flera personer … det är en helt annan sak.

Dimfrost

Special Circumstances
Dante said:
Och »bedrägligt« förresten? Vad skulle någon ha att vinna på att göra så? Fröjden i att sitta hemma på sin kammare och skrocka »Hehehe, nu har jag allt lurat dem! Ingen anar att det är jag.«?
Om man, rent hypotetiskt, har lyckats bevisa för större delen av forumet att man är en fullständig idiot kanske man vill starta om på ny kula, till exempel. Det har ju hänt förr (med varierande grad av framgång).

Sedan hade jag för mig att fejkanvändare faktiskt var emot reglerna, men jag tänker förmodligen på någon föråldrad regelversion.

Dante

Staff member
Dimfrost said:
Sedan hade jag för mig att fejkanvändare faktiskt var emot reglerna, men jag tänker förmodligen på någon föråldrad regelversion.
Regel 7 kanske kan tolkas så

Regel 7: Respektera ditt användarkonto. Dela inte ditt användarkonto med andra personer. Du hålls ansvarig för eventuella regelbrott som sker i ditt kontos namn. Låtsas inte vara någon annan användare [min betoning].
men »användare« åsyftar här den fysiska användaren, personen bakom kontot.

Så, nä, fejkanvändare är tillåtet (men töntigt som sagt). Och om någon skulle använda ett fejkkonto för att begå regelbrott – och detta skulle uppdagas – då drabbas förstås alla personens konton av eventuella åtgärder.