Nekromanti Användarnas önskedrömmar [tramseri]

Insignia

Swashbuckler
Svårt att säga... Skulle kunna tänka mig Nattalf - den klart ballaste rasen i Den oändliga historien.

Quan'talis

Swashbuckler
Som jag har för mig att jag sagt i något sammanhang här förr så skulle titeln OT göra mitt liv fullständigt.

Fast å andra sidan skulle det ju vara väldigt förvirrande (och därmed trevligt) att ha någon annans användarnamn som titel...

Men om jag faktiskt genom något ödets nyck i kombination med tillfällig sinnesförvirring hos alla ansvariga blev moderator tror jag faktiskt att jag skulle välja titeln moderator (och om jag blev administratör skulle jag på motsvarande sätt välja titeln administratör ). Tänk er vilket seriöst och allvarligt intryck det skulle ge, och tänk bara vilken kontrast det skulle bli till vad jag egentligen skulle göra.

Om jag var moderator skulle jag nämligen gå in i samtliga inlägg på forumet och ändra "upp" till "ner", "höger" till "vänster", "bra" till "dåligt" och "dag" till "kålrot". Anarki, kaos och kålrötter till folket!

-JPS- höll faktiskt på att svara på det här inlägget redan då det var nytt, men jag var rädd att ingen annan skulle svara och att jag skulle stå där ensam med mina löjliga påståenden.

Morgoth

Swashbuckler
Allmän avreaktion [OT]

Ärade forumister, jag ville inte plottra ner forumet med en helt ny tråd baserad på denna avreaktion. Jag kände dock att jag var tvungen att få utlopp för detta, och på den dator jag skriver på nu har jag inte tillgång till några elektroniska kommunikationsprogram. Jag har en [color:\\"red\\"]bra[/color] och en [color:\\"purple\\"]dålig[/color] nyhet.

Den [color:\\"purple\\"]dåliga[/color] nyheten är att jag just nu befinner mig i ett mycket förtvivlat och förbannat tillstånd. Jag har haft en hårddiskkrasch på min laptop och har således förlorat allt mitt arbete på mina in-production scenarion, samt allt arbete med den nya hemsidan. Jag känner att en liten, uppretande detalj, som att textflödet på forumet när man skriver med Macintosh (som jag gör nu) skulle kunna leda till att jag slår glaset som står framför mig rakt in i pannan. :gremwink: (fast egentligen ser jag inte sådär glad ut)

Den [color:\\"red\\"]goda[/color] nyheten är att A Nightmare Before Christmas är en otroligt rolig film och att mitt liv var en dans på rosor nyss. Det är förvisso inte första gången jag ser den... men den är härlig, helt enkelt. Starkt rekommenderad till alla som inte har sett den hitills, fast den gick för nån kvart sedan (vet inte riktigt då jag såg på en inspelad version lite efter den riktiga gick, pga nyhetssändningar :gremtongue:).

Sedan kan [color:\\"green\\"]Arvidos[/color] kalla mig för egoist, men jag tänker ändå bita av mig armen i sömnen inatt (ja, damer och herrar det där var ett så kallat påhopp :gremtongue:)

Sodivra

Champion
Äsch, det är nyttigt att prata av sig.

Jag förstår Max.. Är det okej om jag kallar dig Max? Okej, första steget i terapin är att prata av sig. Låt det komma ut bara. Ja, bra... Bra. Och så skjuuuuter du ifrån dig den negativa energin med armarna, ändå från hjärtat, ut till fingertopparna.. Skjuuuuuut.. Bra!
Sedan så går vi över till den kognitiva terapin.

Hmm, det verkar som om rollerna har bytts, nu är det du som är den duktige, och jag som är den bizarre.. :gremsmile:
Men du Max, ifall jag ska vara helt ärlig så är min förföljese av ditt privata prat på forumet bara ett utlopp för min svårighet att förhålla mig till mitt ego. Eller ja, jag har inte SÅ svårt för det, men om man rotar så hittar man ju alltid saker man kan jobba på. Eller hur?

Oppsan. Nu är det jag som är personlig. I sanning en givande terapistund! :gremgrin:
Hmm.. Det var mitt erkännande.. Vi får nog ta ditt erkännande också.. Här får du en *KraaaaaaaaM* för att du är så ledsen, hihihi..

Sodivra

Champion
Mitt liv gör det! [NT]

Då snäll i min definition är "harmonisk", och mitt liv går ut på att utveckla mig och andra, vilket är vägen till harmoni.. Eller ja, det är mitt mål, iallafall. Men jag strävar ju förstås efter att utvecklas när jag har kul också.. Mmm.. *Fundersam min*

Fast för tillfället har jag en ond avatar. :gremwink:

Men natt då? [tramseri]

Om jag var moderator skulle jag nämligen gå in i samtliga inlägg på forumet och ändra "upp" till "ner", "höger" till "vänster", "bra" till "dåligt" och "dag" till "kålrot". Anarki, kaos och kålrötter till folket!
Vad skulle du ändra natt till? Till dag? Då skulle du bli tvungen att ändra det till kålrot sedan. :gremwink:

/Black Dwarf, tror han har kommit på en spricka i Kvanttes logisk-ologiska försvarsmur.

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Men natt då? [tramseri]

Har jag sagt att jag skulle ändra "natt"? Nej, just det.

Då man läser sånt där börjar man nästan undra vad vissa personer har emot nätter, egentligen.

-JPS- min logisk-ologiska försvarsmur består av sprickor

Re: Men natt då? [tramseri]

Men varför bara ändra vissa saker? Det är ju diskriminerande. :gremshocked:

/Black Dwarf, som gillar nätter mest av alla dygnstider.

(år => årstid
dygn => dygnstid)

Storuggla

Champion
Hmm... klurig fråga. Nu är det ju skrämmande osannolikt att detta skulle ske, men om jag skulle upphöjas till de färgglada användarnamnens kast så skulle jag nog ta mig titeln Drönarklubbssekretare för det vore lagom Wodehouseiansk, Äckelbob för det vore så intersämtigt att det spricker eller Rymdget för det vore vackert helt enkelt.

Storuggla, som ofta klurar över Äckelbob

Storuggla

Champion
Aj, jag känner mig träffad... [NT]

Om inte annat så anar jag en pik. ^_^;

Storuggla, som lyssnar på glad banjomusik

Troberg

Sinister eater
Måste vara en tung börda...

... att jämföras med mig!

Storuggla, som lyssnar på glad banjomusik
Passa dig, då är inte "Låt som en gris!" långt borta!

walium

Ganska töntig, faktiskt
En mycket svår fråga. Hade jag kunnat mer så hade jag kanske kunnat göra anspråk på titeln: "Rollspelsjesus".
Kanske hade "Magister" passat bra in med tanke på min framtida yrkesbana. Å andra sidan låter det alldeles för seriös och därför inte likt mig. :gremsmile:
"Snapphanehövdingen" eller kanske "Ot-snapphanen" har en viss klang som tilltalar mig. Ett annnat bra och lagom obegripligt namn hade varit "Gausakongen". Det hade dessutom passa bra ihop med min egen bakgrund.

Hasse

Hero
Ostbåge mfl.

Som sagt[color:\\"black\\"] ostbåge [/color]vore en trevlig titel om den inte är upptagen. Följande vore trevliga oxå:

* Tramsebyxa
* Grottkrälare
* Hårdrockare
* Infiltratör
* KGB
* Strängteoretiker
* Psykohistoriker
* Anka
* Joker
* Koffeinist
* Pamp
* Exorcist

Med tanke på alla kul titlar det finns att välja mellan är det tur att man inte behöver välja.

Kitzune

Swashbuckler
*rodnar*

Det hela började med Kitzune faktiskt, denna mystiska
jokergestalt som kanske inte verkar så viktig men faktiskt är
det.. Ni vet.

Tja, vad säger man: Tack, Arvid. You´re the man.

/Alexander Gyhlesten

Kitzune

Swashbuckler
Häftigast titlar

Jag kan inte riktigt bestäma mig å andra sidan vem som
har den kallaste titeln bland oss som har det, men det lutar
nog mot Anders&Toves "Sheriff" faktiskt - Hade mina drömmar
som barn. Och att ta titeln "Sheriff" är anspråkslös i all sin
enkelhet bland alla andra, så den får nog en röst från mig.

Vad tycker ni andra?

/Alexander Gyhlesten, den Stilige Slusken

Storuggla

Champion
Re: Häftigast titlar

Jo... Sheriff smäller ju högt, men Fritt har nog min röst med sitt eminenta "Smörgås"!

Storuggla, äter faktiskt det just nu

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Häftigast titlar

"Stilig slusk" är inte så illa. Illerns "Alfahanne" är också väldigt bra.