Kommande forumversioner: Nyheter!
Jag letade rätt på ett gäng listor med uppdateringarna som gjorts mellan versionerna och tänkte att ni kanske ville höra lite av vad som kommer. Nu är det alltså 6.1 som forumet kör, och 6.4 är nyaste och 6.5 är i antågande om jag förstått det hela rätt. Nåja, här kommer en liten lista på det jag tror kan vara intressant.
[*] Integrerad kalender där man
kan visa födelsedagar och andra stora händelser.
[*] Fokus kommer flyttas från kontrollpanelen då favoritforumen inte längre visas där utan istället fungerar genom att man "tar bort" de som inte är favoritforum från huvudsidan.
[*] Möjlighet att ignorera en användare och dess inlägg genom ett enkelt klick i dennes profil.
[*] Söksidan är omgjord med fler alternativ för bättre sökning. Bland annat kan man ställa in under vilken tidsperiod man vill söka och inte bara som nu, de senaste x dagarna.
[*] Möjlighet att ta bort sin signatur i inlägg.
[*] Arvidos kommer äntligen kunna ändra i sina omröstningsinlägg.
[*] Möjlighet att använda något de kallar Quick reply. Ett snabbt kort svar som man inte behöver klicka på "svara" för att skriva.
[*] Global Announcements. Ett inlägg hamnar överst och klistrat på alla forum. Bra grej, men bara för administratörer.
[*] Möjlighet att visa en bit av inlägget när man fått svaren efter en sökning. Jag kan ha missförstått den här funktionen.
Utöver det ovanstående är det väldigt mycket som bara gäller för administratörer och väldigt mycket som bara gäller databaser och servergrejer och så.
Nu vill jag önska mig något! Jag önskar mig en kasse tid till Gardener, det är nog bara det som behövs för som Han säger finns det redan en välvuxen todo-lista.
Sen vet jag att
någon har knåpat ihop lite nya frågor att fylla i till profilen som förhoppningsvis kommer med i samma sväng som uppgraderingen (uppdateringen?) av forumet.
Och just det, för att testa 6.4 lite så kan man surfa in på
www.spelwebben.se där 6.4 körs.