Nekromanti Användarombudmannen ??

Johan K

Gammal & dryg
Well, kunde ju inte missa att lindenius blivit AO här.. :gremlaugh:
Bra val, får jag säga !
Nu till lite undringar här.. Skulle var intresannt att få veta mer om hanns roll & sådant ifrån officiellt håll.

Johan K

Gammal & dryg
Ja, jo det är ju sant.
Dock så såg jag ingen officiell utnämnig, kan dock ha missat den, så det var därför jag mest undrade.
Inget ont om något, är bara mest nyfiken.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Nej, han ska arbeta för användarna, inte utses av dem.

Användarna hade sin chans att nominera de som de tyckte passade och utifrån dem valde redax dem. Varken särskilt svårt eller krångligt.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det måste ju finnas förtroende från båda håll.

Användarna nominerade personer som de har förtroende för.

Redaktionen frågade dessa om de var intresserade.

Av de som var intresserade valde redaktionen en som de har förtroende för.

(Därmed förstås inte sagt att vi skulle sakna förtroende för övriga nominerade. Vi tyckte helt enkelt att Lindenius skulle passa utmärkt.)

Krille

Super Moderator
Hmm finns det inte en risk att en av redaktionen vald företrädare blir lite partisk eller känner tyngden från de han skall motrepresentera.
Det finns två krav på en användarombudsman:

<ul type="square">[*]Användarkåren ska känna förtroende för denne. Annars kan ombudsmannen inte vara ombud, eller hur? Det har ni visat genom nomineringen.
[*]Redaktionen ska känna förtroende för denne. Vi ska trots allt släppa in någon i våra interna diskussioner, så vi kan faktiskt inte släppa in vilken vildhjärna som helst.[/list]

Jag tycker att Lindenius uppfyller båda kraven utmärkt.

Sen har jag ett ordspråk för dagen också. Begrunda det noggrant:

"Man skall inte skåda given häst i munnen."

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Nej, varför skulle det? Inte om personen har lite integritet. Jag tror knappast att Lindenius tillhör den gruppen, utan är ett alldeles utmärkt val.

Sedna har Dante och Krille sagt massa vettigt så mitt svar är mest meningslöst (annat än i sitt hyllande av Lindenius! :gremwink: ).

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
en undran bara, det känns lite konstigt att man får veta om detta utmärkta val av Johan k. Borde det inte ha varit trevligt med nån från redaktionen som hade meddelat detta och med en liten text med motivation och lite om vad uppdraget innebär

Dimfrost

Special Circumstances
Det kommer ett officiellt tillkännagivande så småningom. Det är ju lite turbulent i ledningen för tillfället.

/Dimfrost

Johan K

Gammal & dryg
Det kommer ett officiellt tillkännagivande så småningom. Det är ju lite turbulent i ledningen för tillfället
Ok, bra då vet jag.
Hoppas åxå att det reder ut sig i ledningen åxå.