Nekromanti Användbart till VtDA - igen!

Ymir

Liten kantbaron
Re: Kritik?

Kritik? Okej...

Till att börja med, skippa svengelskan. 'Cainites' låter enbart fånigt. 'Kainiter' heter det.

- Ymir, agerar bezzerwisser och påpekar något väsentligt.

Ymir

Liten kantbaron
Ah...sidan var på engelska. Då är det väl acceptabelt. Och jo, jag hann inte läsa så mycket, men intrycket var gott. Snygg, iaf...men den fungerade dåligt, på gränsen till ohanterligt, i Opera.

- Ymir, påpekar igen.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
sidar ser i närmast identisk ut i IE5.5, Mozilla 0.9.8 och Opera 6.0.. så vad är problemet?

Det enda jag kan klaga på är storleken på typsnittet, som är ganska smått. Lägg in ett stylesheet och öka typsnittsstorlek och radavstånd några punkter. Öka textens vänstermarginal också, så att den inte går ihop med det lodräta strecket.

Svalander

Warrior

Men i Vampire: the Dark Ages heter de Cainites. Eller vad menar du? Sidan är ju på engelska och namnet Cainites är engelska. Eller missuppfattade jag dig?

Seraphim

Warrior
Spontant intryck.

Okej... Intryck: Layoutmässigt okej, lite för "stereotypt" upplägg grafikmässigt - vore trevligt med en Vampiresida som har mer "professionellt"/stilrent upplägg. Sidupplägget "Fresh Intrigues" mycket intressant och uppmärksamhetstilldragande. Väldigt bra illustrationer (arbetar du som illustratör?/vad ska du ha betalt? /images/icons/wink.gif).
Fortfarande alldeles för lite material för att göra någon kvalitetsbedömning, men börjar ju lovande. Behövs skrivhjälp kan jag ställa upp, förutsatt att du kan förklara lite mer om platsen och de intriger som finns där. Intressant med en fiktiv plats i V:tDA som är mer utförligt beskriven.

En fråga dock: "en stor intrigkarta med alla invånare" är väl inte riktigt rätt, eller är det tänkt att man mest ska spela förbiresande?

[color:red]- §.</font color=red> Intresserad.

Svalander

Warrior
Frilans?

Tanken var att göra en enkel sida till VtDA, utan för mycket design, samt att med enkla medel (färger i rött, enkel grafik som skall påminna om grovt smide) skapa en, som du säger, virtuell VtDA-sida.

Naturligtvis skall inte alla invånare vara med. Staden är beräknad som större (ca 5500 invånare) och bör som knutpunkt i handelsrutter och flodhandel ha en något överdimensionerd portion Cainites. Har funtat på en åtta till femton stycken, plus tjänare, ghouls och så. Dessutom skall två Ghoulfamiljer in. En ventrue- och en gangrelbaserad. En större mängd människor skall också finnas med.

Kan kanske bli intressant... Vill du eller någon annan skriva så är ni välkomna att kontakta mig på min christian.svalander@telia.com. Enda kravet är att du behärskar engelskan väl i skrift. Hör av er. /images/icons/tonguea.gif

Ymir

Liten kantbaron

Jag tål inte engelska termer (så länge det inte gäller regler, rollspelets namn, eller dyl.) i svenska Vampire-diskussioner, det är allt.

- Ymir, påpekar återigen hur olidligt svengelska är.