Hmm, kollat in dom där Pathfinder flip-matsen. Ser jävligt smidiga ut. Fråga bara, det verkar finnas ett dussintal (Classic, dungeon, Town, underworld och en jävla massa fler), vilka kör ni? Classicen bara?Använder ni figurer eller plastkuber eller hur märker ni ut?daflum;n168295 said:Använder den smidiga "flip-mat: basic" till pathfinder och det fungerar väldigt bra, inget slitage på miljön och lätt att rita om och ändra. Normalt sätt gillar jag inte att använda dessa men i Symbaroum med sina övertagsregler bland annat så känner jag att det behövs. Särskilt när spelet som sådant kommer med rutkartor. Sen är det inga absoluta regler med den men ja ger en bra översikt
En i vår spelgrupp har tre olika av Pawn Boxarna till Pathfinder. Vi använder dem flitigt men med selektivt urval. Sen kompletterar vi med egentillverkade, personifierade pappfigurer för RP och viktiga SLPs. Funkar bra.Platon;n168421 said:På tal om Pathfinder funderar en kille i spelgänget på att köpa Pathfinder: pawn box (någon av alla dom som finns..) för att ha som figurer. Kanske ingen dum idé att kombinera med flip-matsen inser jag nu...
Tänkte ta och beställa en flip-matta och någon pawnbox då! Någon tanke om vilken som är bäst/mest generellt användbar med avseende på Symbaroum?Paal;n168424 said:En i vår spelgrupp har tre olika av Pawn Boxarna till Pathfinder. Vi använder dem flitigt men med selektivt urval. Sen kompletterar vi med egentillverkade, personifierade pappfigurer för RP och viktiga SLPs. Funkar bra.
Basic flipmattan har vi bara använt några gånger eftersom som vi kör väldigt abstrakt med figurerna, har nog mer använts till att rita upp dungeonkartor på.
Vet faktiskt inte vad som kommer i vilken box, han har sorterat dem enligt egen modell. Men jag hade personligen föredragit en med mer NPCs än med monster, men det beror ju på vad man brukar använda sig mest av.Platon;n168436 said:Tänkte ta och beställa en flip-matta och någon pawnbox då! Någon tanke om vilken som är bäst/mest generellt användbar med avseende på Symbaroum?