Nekromanti Aoristos 3,1

Viktor E

Veteran
För ganska länge sedan presenterade jag mitt rollspelssystem, som nu har utvecklats i ett par omgångar till. Det var lärorikt att få några kommentarer från er förra gången, så nu hoppas jag göra om kuppen.

Här finns grejerna.

Den här gången kanske jag rentav kan inspirera någon. Jag har slipat ner innehållet till lättlästa 16 sidor med förbättrade regler, och bytt program från en sju år gammal ordbehandlare till InDesign CS och OpenOffice.org. Så nu är det ganska snyggt, om inte annat.

Kommentarer?

L337

Warrior
Verkar vara ok, är det enkla regler?
I sådana fall kan det vara värt en närmare titt. Jag vill ju hitta ett enkelt universalsystem med bra regler (rätt självklart, vad vill man ha av ett universalsystem om inte bra regler?)
Siten verkar förresten vara nere

Viktor E

Veteran
Obs! Ny URL

Verkar vara ok, är det enkla regler?
Det beror på vad man menar med enkelt. Å ena sidan har det egenskapsvärden mellan 1 och 5 för det mesta och bara en sorts tärning som sällan slås fler än en gång i taget, å andra sidan skiljer systemet på smärta och fysisk skada och har träffområden och blödningar. Om du frågar mig är det en fungerande kompromiss mellan enkelt och trovärdigt.

Siten verkar förresten vara nere
Ja faktiskt, det är den. Och lösenordet är ändrat. Jag antar att Telia upptäckt att abonnemanget avslutats. Testa här istället.