terje
xenomorf mystiker
Jag har gått i tankarna att skaffa AW men är osäker på vilken utgåva som är att föredra. Jag förstår att en del saker förtydligats i 2nd ed, men att vissa regler också förändrats. Nån som har insikter och åsikter i frågan?
100% på en karta också, de existerar ju i en värld och har en koppling till den och därmed en riktning som de rör sig i utifrån vad de vill osv. Det är mer att det blir intressant om vi identifierar att vi saknar vatten, eller att vatten är en bristvara, att smala hot som rör Törst under en och samma front då de trots att de kan vara radikalt olika och komma från olika saker (folk som drar nytta av vattenbristen i lägret, parasiter i dricksvattnet, osv...) så har de en tematisk sammanhållning.Hm, ja gällande just det du nämner känner jag nog att 1st känns rimligare (jag hade absolut valt att placera ut saker på en karta också, men alla hot kanske inte kan beskrivas geografiskt). Burned over verkar lite urvattnad. Men går 1st ed att få tag på, om man föredrar att ha sina spel i pappersform?