Jag har börjat fundera över rollpersonernas relationer, men det kanske man ska lämna i stort sett osagt egentligen? Överlåta det till Hx och Ask Questions Like Crazy, och ge lite förslag till spelledaren hur denne kan knyta ihop rollpersonerna om de själva inte gör det.
Kanske ge spelledaren en lista på frågor hen kan använda för att dra igång spelet.
Låter bra. Just att ha en litet lista med frågor kan ju vara praktisk. Jag tycker att det mesta i världen kan vara färdigt, men att spelarna och MCn kan få lägga på sina egna tolkningar. Just med kärleksbrev kan man sätta en ganska bra ton och grund till det övriga. Det är ju också ett bra sätt att ha lite relationer mellan karaktärerna från start.
Vad man också kan tänka sig, men det är ett litet större ingrepp är att ha egna Hx regler. Alltså att istället för start Hx, så har man egna listor så folk kan välja eller lägga in det som val i kärleksbreven.
Vad man också kan göra för att göra det hela lite konkret och specifikt, men fortfarande låta det vara AW är att till platser och personer(NPCs) ha färdiga kopplingar till de olika karaktärerna.
Säg att man skapar Rolfball, en alligatorjägare med en hand och en krok som gillar skrämma folk. Angel har en relation till honom. Hocus är rädd för honom. Faceless har respekt för honom. Varför eller hur relationen är lämnas åt spelaren och MCn, men med detta kan vi iaf försäkra oss om att det finns vissa relationer som man tycker är viktiga. Sen vad folk gör med det hela får vi se, men det är ju just det som är spännande. Tänker mig att man kan göra liknande frågor/relationer till platser. Om det var så du menade?