Nekromanti April, april!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag antar att många noterade mitt lilla (helt osanktionerade) aprilskämt. <div>
</div> <div>Om Rollspel.nu råkar ha en sån utmärkt aprilskämtfunktion inbyggd i systemet så måste det ju vara meningen att den ska användas. Eller? </div>

G

Guest

Guest
Så... så... Pathfinder är alltså inte världens bästa spel? Och inte ens det senaste hos både indie- och tradscenen?! :gremshocked:

Storuggla

Champion
"Så... så... Pathfinder är alltså inte världens bästa spel? Och inte ens det senaste hos både indie- och tradscenen?!"

Jo.

Storuggla, domaren dömer

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Kanske mindre lyckat att alla köp och säljannonser påverkades - särskilt då vissa som skrivit sådana tog illa upp? :gremwink:

I alla fall, små lustigt men inte lika roliga som tidigare års. Men jag var nyfiken: exakt vilka ord byttes ut mot Pathfinder?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Robert Jonsson said:
exakt vilka ord byttes ut mot Pathfinder?
Min misstanke är: De spel det pratades mest om ungefär nu. Därav att t.ex Null State fick vara med. Blev hemskt konfunderad när nån skrev att den "snott från Kranks Pathfinder"... =)

Sen när jag quote:ade så syntes det ju däremot... Så det blev aldrig av att jag svarade och officiellt "gick på" det.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Robert Jonsson said:
Kanske mindre lyckat att alla köp och säljannonser påverkades - särskilt då vissa som skrivit sådana tog illa upp? :gremwink:
Meh, vilka då? Jag har inte sett någon reaktion i Köp och Sälj-forumet.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Vitulv said:
Meh, vilka då? Jag har inte sett någon reaktion i Köp och Sälj-forumet.
Draugen grumsade lite i Småpraten igår, men om han faktiskt tog illa upp lämnar vi åt honom att säga. Jag fick intrycket att det inte var så allvarligt när han fått smälta det en stund.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Robert Jonsson said:
Men jag var nyfiken: exakt vilka ord byttes ut mot Pathfinder?
<div>
</div> <div> <p class="MsoNormal"><span lang="EN-US" style="mso-ansi-language:EN-US">Apocalypse
World, AW, Battlestar Galactica, Blå himmel, Bortom, BRP, Burning Empires, Burning
Wheel, BW, Call of Cthulhu, Chronopia, CoC, Coriolis, D&D, d20, Deadlands, Deds
bok, DoD, Dragon Warriors, </span>Drakar och demoner, Drakar och Demoner, <span lang="EN-US" style="mso-ansi-language:EN-US">Dungeons & Dragons, Earthdawn, EDD,
En garde, Eon, Fading Suns, Fantasy, FATAL, Feng Shui, Gemini, Götterdämmerung,
GURPS, Höstdimma, InterZone, Kult, Legend of the Five Rings, LotR, Manticore
Directorate, Matiné, </span>Medan världen går under, MERP, <span lang="EN-US" style="mso-ansi-language:EN-US">MG, Mouse Guard, Mutant Chronicles, Mutant City
Blues, Mutant, Mutiné, MVGU, Neotech, Noir, Null State, O:FR, Panty Explosion, Pendragon,
Rolemaster, RQ, Rune Quest, Runequest, </span>Saga, Sagan om ringen, Shadowrun,
Skymningshem, Solar System, <span lang="EN-US" style="mso-ansi-language:EN-US">Space
1889, Star Wars, Starchallenge, Svenil, T10, Traveller, Vampire, Warhammer, Western,
WFRP, WHFRP, WoD, Wolframfästet samt World of Darkness.</span> </p> </div>

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Dante said:
Jag antar att många noterade mitt lilla (helt osanktionerade) aprilskämt.<div>
</div><div>Om Rollspel.nu råkar ha en sån utmärkt aprilskämtfunktion inbyggd i systemet så måste det ju vara meningen att den ska användas. Eller?</div>
Schysst jobbat. Det lustiga var att jag inte kände till spelet Pathfinder utan var tvungen att googla det för att förstå vad det handlade om.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Mmm.. Och några andra också, men jag ska inte tala åt dem. Och som sagt var, det var ju bara en dag då man inte ska lyssna på nyheter eller besöka forum överhuvudtaget. :gremwink:

Möller

Hubert Hortlax
Det var lite förvirrande första minuterna. Inte så att jag gick bort mig, men det tog ett tag innan jag fattade galloppen.

Riktigt roligt skojat!

Det kunde dock varit bättre. Att det var just Pathfinder ledde ju misstankarna mot dig direkt, Dante. Ingen annan i redaktionen spelar ju det...

Näh, istället borde det varit något inhemskt spel. Starchallange gärna! Och alla riktiga Starchallange-ord hade kunnat blivit Pathfinder. Det hade varit något!

Poseur

Swashbuckler
Men alla hade förstått direkt om Niklas73 började prata om något annat än Starchallange ju.

/Poseur tyckte att det var humoristiskt med Pathfinder dock.